صفحه اصلی / اصناف / از دست رفتن بازار خارجی واحدهای تولید پلاستیک
از دست رفتن بازار خارجی واحدهای تولید پلاستیک

از دست رفتن بازار خارجی واحدهای تولید پلاستیک

عامل خوشه پلاستیک در خراسان شمالی گفت: تا سال گذشته مهمترین دغدغه واحدهای تولید پلاستیک، موضوع فروش بود، اما در سال جاری تامین مواد اولیه و نوسانات قیمت نیز به آن اضافه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید مرتضی حسینی اظهار کرد: دو مشکل مذکور سبب شده تا این واحدهای تولیدی که با سختی های زیادی توانسته بودند در کشورهایی همچون ترکمنستان و افغانستان بازار پیدا کنند، آن بازارها را از دست دهند.وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ واحد تولید سبد میوه در این استان افزود: این واحدها فعالیت خود را از به بار نشستن اولین محصولات باغی در فصل بهار آغاز می‌کنند و فعالیت آن ها تا اواسط مهرماه ادامه می‌یابد اما بعد از آن که حدود پنج تا شش ماه می‌گذرد، تعطیل می‌شوند.

حسینی ادامه داد: با اقدامات و پیگیری های انجام شده قرار بر این شد تا بعد از پایان تولید سبد میوه در این کارخانه ها، این واحدها محصولات پلاستیکی تزریقی( همانند سطل آشغال، گلدان و …) را با حفظ همان خط تولید به تولید برسانند. با انجام این اقدام دیگر این واحدها تعطیل نخواهند شد و کارگران نیز مجبور به ترک کار خود نمی‌شوند.وی با بیان اینکه هدف از توسعه خوشه پلاستیک در این استان ارتقاء زنجیره ارزش تولید در استان بوده است، تصریح کرد: برای اینکه به این هدف دست یابیم باید انجام برنامه ها را به سوی ارتقاء کیفیت، توسعه بازار، ارتقاء رقابت پذیری و …. سوق داد.این مقام مسئول با اشاره به اینکه محصولات پلاستیکی در این استان طیف متنوعی دارد، توضیح داد: لوله پلی اتیلن، نایلون و سبد میوه از جمله محصولات پلاستیکی است که در خراسان شمالی تولید می‌شود.وی گفت: برای ارتقای واحدهای لوله های پلی اتیلن استراتژی کیفیت محصولات و برای واحدهای تولید نایلون پلاستیک استراتژی استفاده از تکنولوژی نوین در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.