صفحه اصلی / استان ها / یزد / همیشه جای خالی احمد و هدیه‌ روز زن اش با اوست…
همیشه جای خالی احمد و هدیه‌ روز زن اش با اوست…

همیشه جای خالی احمد و هدیه‌ روز زن اش با اوست…

همیشه گوشه‌ای از حیاط کوچک خانه‌اش را برای خوردن یک فنجان چای و غرق شدن در خاطره‌ها و حسرت‌هایی که هنوز در دلش است، انتخاب می‌کند، هر چند که هنوز پا به سن نگذاشته اما گستردگی دامنه مسئولیت‌های زندگی و غم از دست دادن مردش، چین و چروک‌هایی عمیق برچهره‌اش نشانده است.

مادر

اندوهی متاثر از نبود همسرش در  صحبت‌هایش موج می‌زند، گویا در اوایل ازدواج، همسرش را در اثر تصادف رانندگی از دست داده و بیش از یازده سال است که به تنهایی مسئولیت دو دختر و تنها پسرش را برعهده دارد.

برای منیره‌ی ۴۰ ساله، روز زن پس از سالروز وفات احمدش، غم‌انگیزترین روز زندگیش است چرا که همیشه یادآور جای خالی احمد و هدیه‌اش به مناسبت روز زن است.

وی به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در طول مدتی که با همسرم زندگی کردم، سالی نبود که روز زن را فراموش کند. حتی گاهی پیش می‌آمد که پول برای خرید نان را به سختی تهیه می‌کردیم اما کادوی روز زن را هر طوری بود فراهم می‌کرد.

این بانوی سرپرست خانوار ادامه می‌دهد: هر وقت به او می‌گفتم لازم نیست برای خرید این کادوها خودت را اذیت کنی، می‌گفت؛ توجه به روز زن یکی از الزامات زندگی مشترک هست، دوست ندارم همسرم که مسئولیت تربیت فرزندان و مدیریت خانه را برعهده دارد با دیدن هدیه دیگر زنان، ناراحت شود و احساس کمبود کند.

وی اضافه می‌کند: همسرم همیشه می‌گفت، من این کار را برای جبران زحماتت و به خاطر عشقی که نسبت به تو دارم، انجام می‌دهم.

منیره در ادامه می‌گوید: بعد از رفتنش، نه خبری از کادو است و نه تبریک روز مادر، بیشتر وقت‌ها سعی می‌کنم این غم را درونم نگه دارم و بروز ندهم اما فوت احمد و خاطرات شیرینی که با او داشتم، هیچ وقت فراموشم نمی شود.

وی که هر کدام از فرزندانش را به نوعی سر و سامان داده است، ادامه می‌دهد: در ازای سختی‌هایی که برای بزرگ‌ کردن و سامان دادن فرزندان تحمل کردم، توقع هیچ کادو و هدیه‌ای، مگر اندکی محبت از آنها ندارم.

این بانوی میانسال یزدی هنوز هم به رغم ناملایمتی های زندگی و نامهربانی‌های فرزندانش، برای بدرفتاری فرزندانش بهانه می‌تراشد و می‌گوید: قطعاً مشکلات اقتصادی و معشیتی این روزهای جامعه، فرزندانم را سخت گرفتار کرده و حتماً آنها من را فراموش نکرده‌اند.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در گفت‌وگو با ایسنا، زنان را محور توسعه و پیشرفت خانواده‌ها می‌داند و بیان می‌کند: حفظ و حراست از وحدت و یکپارچگی خانواده مهمترین رسالت زنان در جامعه اسلامی است.

وی خطاب به مسئولان و مدیران، ‌تأکید می‌کند: مدیران باید کاهش ساعت کاری بانوان شاغل را در راستای تقویت یکپارچگی خانواده‌ها، چهار ساعت کاهش دهند. اگر زنان شاغل زودتر از محل کار خود به خانه بروند، فرصت مناسبی برای فعالیت‌های گروهی خانواده ایجاد می‌شود.

فخرالسادات خامسی هامانه، مدیر کل امور اجتماعی استانداری یزد هم به جایگاه ویژه حضرت فاطمه(س) در اسلام اشاره می‌کند و به خبرنگار ایسنا می‌گوید: توجه نکردن به جایگاه و وضع فطری زن در جامعه باعث پایمال شدن حق او خواهد شد.

وی با بیان این که زنان به عنوان نیمی از جامعه نقش موثری در پیشبرد اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند، اضافه می‌کند: لازم است به این نقش زنان توجه شود زیرا در غیر این صورت، جایگاه آنان در برخی از موارد مغفول می‌ماند.

وی در ادامه مادران را عامل رشد، تعالی و ترقی خانواده و به دنبال آن جامعه می‌داند و تصریح می‌کند: قطعاً اگر جایگاه مادران در جامعه و خانواده به درستی دیده نشود، در انجام وظایف خود دچار مشکل می شوند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری به حق مادران در خانواده نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: مادران با انجام وظیفه اصلی خود یعنی تربیت و رشد همه جانبه فرزندان، در واقع نقش هدایتگر جامعه را برعهده دارند.

وی اظهار می‌کند: احترام به بانوان باید همه جانبه باشد، یعنی هم جامعه و هم خانواده نباید نگاهی بالا به پایین یا بالعکس به این قشر داشته باشند بلکه باید همواره به شخصیت حساس مادران توجه داشته باشند.

این مسئول متذکر می‌شود، گاهی اوقات، افراد جامعه به ویژه همسران و فرزندان ناخواسته نسبت به این جایگاه بی‌تفاوت می‌شوند که این امر آزرده‌دلی مادران و زنان خانواده را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.