صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مانع‌تراشی سر راه تصویب قطعنامه علیه حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن
مانع‌تراشی سر راه تصویب قطعنامه علیه حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن

مانع‌تراشی سر راه تصویب قطعنامه علیه حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن

قطعنامه‌ای که مجلس نمایندگان آمریکا علیه حمایت این کشور از عربستان در جنگ یمن تصویب کرده، در سنا با موانعی روبه‌رو شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، مشاور سنا در امر روندهای پارلمانی اعلام کرده است که این قطعنامه دارای “امتیاز” کافی برای تصویب شدن بدون دریافت اکثریت آرای مثبت و تنها با دریافت آرای مثبت بیشتر نسبت به آرای منفی، نیست.

سخنگوی مایک لی، سناتور جمهوری‌خواه یوتا که از این قطعنامه حمایت کرده، گفته که به طور مستقیم با مشاور سنا صحبت نکرده‌اند اما درباره این مساله با آنان گفت‌وگو شده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، حامیان این قطعنامه آن را تحت قانون “قدرت‌های جنگی” مطرح کرده‌اند که به موجب امتیازی که به این لایحه می‌دهد، می‌تواند روند تصویب آن را در کنگره تسریع کند و از تأخیر در برگزاری رأی‌گیری برای تصویب آن به دلیل مخالفت برخی از سناتورها جلوگیری کند.

این قطعنامه در سنا دارای این امتیاز برشمرده شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت مطرح شدن در سنا، با کسب آرای مثبت بیشتر نسبت به آرا منفی به جای دریافت اکثریت آرا، تصویب شود.

در صورتی که این قطعنامه در سنا تصویب شود، به دلیل تفاوت‌های موجود در زبان قانونی آن بار دیگر در مجلس نمایندگان به رأی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.