صفحه اصلی / سرخط خبرها / «ظریف» از برخی از ناهماهنگی‌ها ناراحت و نگران بود
«ظریف» از برخی از ناهماهنگی‌ها ناراحت و نگران بود

نجفی در جمع خبرنگاران:

«ظریف» از برخی از ناهماهنگی‌ها ناراحت و نگران بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که ظریف از برخی از ناهماهنگی‌ها ناراحت و نگران است ولی ما امیدواریم استعفای ظریف مورد پذیرش قرار نگیرد.

ظریف

به گزارش کسب و کار نیوز، علی نجفی خوشرودی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران درباره‌ موضوع استعفای ظریف گفت: بعد از ظهر روز گذشته بنده پیش آقای ظریف بودم و گفت و گوی مفصلی داشتم. متأسفانه برخی از ناهماهنگی‌ها تأثیر منفی در پیگیری موضوعات می‌گذارند. همچنان که خودشان هم دیشب یک واکنش کوتاهی داشتند و از این ناهماهنگی‌ها ابراز ناراحتی و نگرانی کردند.

وی افزود: با توجه به حمایت‌های شخص مقام معظم رهبری از فعالیت‌های آقای ظریف شخصاً امیدوار و علاقه‌مندم که استعفای ظریف مورد پذیرش قرار نگیرد و ایشان همچنان بتواند در مسئولیت خود ادامه فعالیت دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به بازتاب گسترده‌ خبر استعفای ظریف مقداری شرایط سخت شده است ولی به هر حال به خاطر مسائل و مشکلات داخلی و شرایط بین‌المللی و بحث فشارهای آمریکا و تحریم‌ها تاکید می‌کنم که بیش از هر زمان دیگری ما نیاز به همبستگی، وحدت و همگرایی در داخل داریم و باید از این موضوع حمایت کنیم.

نجفی در عین حال گفت: با فرض پذیرش استعفای ظریف، این به معنای پایان تعامل و سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیست و نباید هم باشد. جمهوری اسلامی همیشه برای همکاری با کشورهای مختلف در چارچوب اقدام متقابل و تأمین منافع و امنیت ملی خود تاکید داشته که امیدواریم مسیر تعاملی ایران با کشورهای مختلف با قدرت و استحکام دنبال شود.

وی همچنین گفت: ممکن است اکنون گمانه زنی‌های زیادی در برخی محافل سیاسی و رسانه‌های بین‌المللی در بحث استعفای ظریف مطرح شود ولی ما یک سیاست واحد داریم که آن تحت نظر رهبری از سوی دستگاه دیپلماسی دنبال می‌شود که به تصمیم سازی در کشور کمک می‌کند.

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا رئیس جمهور استعفای ظریف را پذیرفته؟ گفت که آخرین خبر آن است که رئیس دفتر رئیس جمهور استعفای ظریف را تکذیب کردند.

وی درباره‌ی اینکه آیا این موضوع صحت دارد که ظریف از برخی از ناهماهنگی‌ها به دلیل سفر بشار اسد گلایه داشته و این دلیل استعفا بوده است؟ گفت: ظاهراً آقای ظریف از طریق پیامک‌ با یکی از رسانه‌ها صحبت کرده و به این موضوع اشاره داشتند.

نجفی درباره‌ این که آیا استعفای ظریف برای فشار جهت تصویب لوایح پالرمو و cft است؟ گفت: چنین چیزی درست نیست نباید تفسیرهای عجیب و غریب کرد چون این لوایح مسیری است که در حال دنبال است. وزارت خارجه مجری سیاست خارجی است لذا در صورت تصویب و یا عدم تصویب لوایح باید مصوبه را اجرا کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.