صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / ضرورت مطالبه‌گری شهروندان در حوزه ایمنی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد:

ضرورت مطالبه‌گری شهروندان در حوزه ایمنی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این سوال مطرح است که ما چگونه می‌توانیم مشارکت مردم را در مقوله ایمن‌سازی افزایش دهیم گفت: اگر مردم بتوانند در مقوله ایمنی مطالبه‌گری کنند، برای مثال ایمنی یک ساختمان را از سازنده آن و... مطالبه کنند و به الگویی برای زندگیشان تبدیل شود در بحث ایمنی بسیار پیشرفت خواهیم داشت.

آتش نشانی

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی داوری در اختتامیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی ایمنی شهری و آتش نشانی که عصر امروز در هتل المپیک برگزار شد اظهار کرد: توجه به مقوله ایمنی و پیشگیری حوادث یکی از مهمترین مسائلی است که باید در کشور به آن توجه کنیم و نیاز به توسعه سخت افزاری و نرم افزاری این موضوع بسیار اهمیت دارد و شاید توجه سخت افزاری به این مسئله همواره راحت‌تر اتفاق می‌افتاد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مسئله مورد توجه مدیریت اجرایی کشور نیز هست و آن چیزی که در آتش‌نشانی تهران اتفاق افتاده در چند وقت اخیر واقعا قابل ملاحظه بوده است، آتش نشانی توانسته گام های بلندی را در توسعه ایستگاه ها، تجهیزات و آموزش پرسنلش بردارد و قطعا این توسعه همواره لازم و نیاز خواهد بود تا به حد مطلوب برسیم. هرچند من معتقدم که به روز رسانی تجهیزات و آموزش های آتش نشانی مسئله ای نیست که با یک پروژه به اتمام برسد چون شرایط زندگی هر روز متفاوت می‌شود و سرعت تغییرات در شهرها بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف آتش نشانی ها به عنوان یکی از متولیان اصلی موضوع ایمنی و پیشگیری، توجه به ارتقاء سطح دانش آنها در سازمان‌ها است گفت: ما باید بدانیم یکی از راه های جلوگیری از حوادث، افزایش سطح دانایی است و این توجه در تمام آتش نشانی ها احساس می شود. اما از طرفی جلب توجه محافل عملی نیز به موضوع ایمنی و آتش نشانی یکی از موضوعاتی است که باید به آن اهمیت بدهیم و یکی از اهداف ما از این همایش ها نیز در حقیقت تبادل همین دست یافته ها و تجربه ها و تخصص ها است تا بتوان از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد استفاده کرد. 

وی افزود: هم افزایی میان سازمان‌های تخصصی مثل رابطه سازمان آتش نشانی با سازمان مدیریت بحران و.. رابطه بسیار خوبی است و ما می‌دانیم در سایه این هم افزایی است که می توانیم گام های خوبی را برای ایمنی شهرمان برداریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های ما، ساختمان هایی هستند که مشکلات ایمنی دارند و آتش نشانی باید بتواند با اصلاح آیین نامه‌ها و ضوابط، گام ها را آسان‌تر کند و ساختمان‌ها راحت‌تر بتوانند به سمت ایمن‌تر شدن بروند گفت: همراه بودن مردم بحث اصلی است و این سوال مطرح است که ما چگونه می‌توانیم مشارکت مردم را در مقوله ایمن سازی افزایش دهیم زیرا اگر مردم بتوانند در مقوله ایمنی مطالبه گری کنند، برای مثال ایمنی یک ساختمان را از سازنده آن مطالبه کنند و به الگویی برای زندگیشان تبدیل شود در بحث ایمنی بسیار پیشرفت خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه زمان طلایی فرار نسبت به سال های گذشته از ١٧دقیقه به دو دقیقه رسیده است گفت: راه های فرار و خروج اضطراری یکی از مهم ترین وسایلی است که باید به آن توجه کرد و با توجه به ساختار ساختمان های ۴٠ سال گذشته، فرصت فرار ١٧دقیقه بود اما در حال حاضر دو دقیقه شده است پس متوجه می شویم که توجه به ایمنی ساختمان چقدر مهم است. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: حتی دسترسی آتش‌نشانان به ساختمان‌ها نیز تضمینی برای ایمنی نیست در تمام دنیا قطعا معابر و ساختمان‌هایی وجود دارد که دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نیست اما توجه به ایمنی ساختمان که باید با محاسبات دقیق انجام شود می‌تواند صدمات و خسارات را کاهش دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.