صفحه اصلی / سیاسی / دولت / شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر اهمیت ویژه‌ای برای دولت دارند

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر اهمیت ویژه‌ای برای دولت دارند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه معشیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خوزستان از طریق کشت نیشکر و صنایع جانبی آن تأمین می‌شود، گفت: تلاش ما در راستای حمایت و حل مشکلات احتمالی واحدهای تولیدی نیشکر خوزستان است تا بتوانیم در این زمینه به بحث اشتغال و همچنین خودکفایی در تولید شکر کمک شایانی کنیم.

نشست خبری حسینعلی امیری

به گزارش کسب و کار نیوز، حسینعلی امیری امروز ۷ اسفندماه در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت دعبل خزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از واحدهای تولیدی مهم کشور، صنعت نیشکر و صنایع جانبی آن است و با توجه به ظرفیت خوزستان در بحث تولید نیشکر امروز از این مجموعه دیدن کردیم.

وی با بیان اینکه ریزگردها یکی از تهدیدهای جدی استان خوزستان هستند، افزود: مجموعه نیشکر استان علاوه بر مزیت‌هایی که در زمینه محیط زیست برای خوزستان دارد، نقش بسیار پررنگی در موضوع اشتغال استان نیز دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: کشت نیشکر از برخاستن ریزگردها و آلودگی هوا جلوگیری می‌کند و همچنین معشیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از طریق کشت نیشکر و صنایع جانبی آن در خوزستان تأمین می‌شود.

امیری ادامه داد: امروز با مدیریت و همراهی کارگران در حوزه نیشکر، بخش قابل توجهی از شکر مورد نیاز کشور در درون کشور تولید و تأمین می‌شود و این زمینه با توجه به مشکلاتی که در بحث ارز و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر دارای اهمیت ویژه‌ای برای دولت هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه صنعت نیشکر جز صنایعی است که هیچ دورریزی ندارد و از همه بخش‌های نیشکر می‌توان استفاده کرد، توسعه صنایع تکمیلی نیشکر نیز دارای اهمیت بسیار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مجموعه‌های کشت و صنعت نیشکری در خوزستان برای دولت دارای اهمیت بسیار هستند، گفت: تلاش ما در راستای حمایت و حل مشکلات احتمالی این واحدهای تولیدی است تا بتوانیم در این زمینه به بحث اشتغال و همچنین خودکفایی در تولید شکر کمک شایانی کنیم.

امیری ادامه داد: برای مجموعه کشت و صنعت دعبل خزایی یک طرح جامع برنامه‌ریزی شده است که باید این طرح جامع در سال‌های آینده تکمیل شود تا در این مجموعه شاهد اشتغال بیشتری از جوانان باشیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.