صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: تردید دارم ظریف استعفا دهد
رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: تردید دارم ظریف استعفا دهد

رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: تردید دارم ظریف استعفا دهد

رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واکنش به خبر استعفای وزیر امورخارجه کشورمان این اقدام ظریف را تاکتیکی برای افزایش قدرتش توصیف کرد که پیش از این نیز جان کری را فریب داده بود.

مارک دوبوویتز

به گزارش کسب و کار نیوز، مارک دوبوویتز رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، اندیشکده وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکایی پس از انتشار خبر استعفای محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری نوشت: تردید دارم که ظریف به معنای واقعی استعفا کرده باشد. به نظر می‌رسد که این یکی از همان قهرهای تاکتیکی برای افزایش توان (اعمال) فشار او است. از جان کری (وزیر امورخارجه پیشین آمریکا) سوال کنید که در مذاکرات هسته‌ای با ایران فریب این کارها را خورد.

وزیر امورخارجه کشورمان دوشنبه شب با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که قصد دارد از کار خود استعفا دهد. این خبر با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی برخی مقامات و رسانه‌های خارجی مواجه شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری به استعفای محمد جواد ظریف واکنش نشان داد.

پمپئو ضمن تکرار ادعاهایی برخاسته از سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن گفت: آمریکا استعفای وزیر امور خارجه ایران را مورد توجه قرار می‌دهد و خواهیم دید که آیا حقیقت دارد.

وی همچنین با بیان اینکه سیاست آمریکا نسبت به ایران بدون تغییر می‌ماند مدعی شد: ایران باید مانند کشوری به‎هنجار رفتار کند و به مردمش احترام بگذارد.

محمد جواد ظریف در توئیتر خود نوشته بود: از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولان محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.