صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / جاده‌هایی که به خروج دام غیرمجاز از خراسان‌شمالی ختم می‌شود

جاده‌هایی که به خروج دام غیرمجاز از خراسان‌شمالی ختم می‌شود

مسئول اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: هنوز مسیر راه‌های فرعی این استان برای سودجویان جهت حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز باز است.

قاچاق ‌دام

دکتر ابراهیم تقوایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه این اداره کل با همراهی نیروی انتظامی استان گشت‌های مشترک به منظور جلوگیری از حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی غیرمجاز انجام می‌دهد، افزود: این گشت ها هر روز برگزار نمی‌شود و در نتیجه مسیرهای فرعی استان به صورت ۲۴ ساعته تحت کنترل نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اغلب گشت های مشترک در این استان در طول شب انجام می‌شود، ادامه داد: گشت های مشترک در محورهای اصلی و فرعی صورت می گیرد اما از آنجاییکه سودجویان بعد از پایان ساعت اداری و به هنگام شب اقدام به حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی غیر مجاز می کنند در این بازه زمانی گشت ها انجام می شود.

تقوایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دادستان بجنورد خبری مبنی بر نظارت بر فرایند خروج دام زنده و مولد از خراسان شمالی اعلام کرده بود و قرار بر این است چه اقداماتی انجام شود، اظهار کرد: با فرماندهی نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و راهداری و حمل نقل جاده‌ای صحبت شده تا برگزاری گشت های مشترک شدت گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن به اداره کل راهداری تاکید شده است تا به هیچ عنوان بارنامه برای خودروهای فاقد مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای صادر نشود. از سوی دیگر دامپزشکی نیز در صورت شناسایی خودروی حمل دام زنده و فرآورده خام دامی غیر مجاز، کد رهگیری خودرو را غیر فعال کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن نیز نشانه گذاری دام های خروجی استان با پلاک های مخصوص دارای بارکد انجام خواهد شد.

پیش از این دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی گفته، دستورهای قضایی لازم جهت کنترل روند خروج دام زنده از استان صادر شده است.

محمد یاران با اشاره به اینکه خراسان شمالی از جمله استان‌های مهم در زمینه تولید دام زنده به شمار می رود، از ضعف‌های نظارتی در شبکه تولید و توزیع در استان انتقاد کرده بود.

وی با اعلام گزارشی در خصوص مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی استان و ورود جدی دادستان ها به عرصه بازار و نظارت بر کنترل قیمت ها، در راستای کاهش روند افزایشی قیمت ها به ویژه در حوزه گوشت و فراورده های گوشتی گفت: با توجه به شرایط حساس اقتصادی کشور و استان به تمامی دستگاه هایی که در زمینه تولید و توزیع کالاهای اساسی در استان ایفای نقش می‌کنند و همچنین به دستگاه های نظارتی ذی ربط دستور داده شده بطور ویژه در تأمین مایحتاج داخلی استان بیش از پیش تلاش کنند.

این مقام قضایی با بیان اینکه هیچ توجیهی از سوی دست اندرکاران حوزه اقتصادی و تنظیم  بازار پذیرفته نیست و باید همگی تلاش کنند تا از تداوم سیر تصاعدی قیمت ها پیشگیری شود، از نظارت جدی و هشدار به کشتارگاه ها برای تأمین نیاز داخلی استان و مذاکره و هماهنگی با ادارات ذیربط در این حوزه  و  همچنین ارائه دستورهای قضایی به ضابطین برای کنترل روند خروج دام زنده از استان خبر داد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.