صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / انتخاب سه فیلم شایسته حوزه جوانان در جشنواره فیلم فجر
انتخاب سه فیلم شایسته حوزه جوانان در جشنواره فیلم فجر

انتخاب سه فیلم شایسته حوزه جوانان در جشنواره فیلم فجر

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان، برگزیدگان جشنواره تجلی اراده ملی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حوزه جوانان را معرفی کرد.

عوامل فیلم «سونامی» در نهمین روز سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر

امید محدث در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در جشنواره تجلی اراده ملی و بخش ویژه حضور دستگاه‌ها و نهادها  گفت: شاخص‌های معاونت جوانان برای انتخاب فیلم‌های برگزیده حوزه جوانان شامل احیای هویت ملی، ایرانی- اسلامی، سرمایه اجتماعی، امید به زندگی، آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق، ازدواج سفید، خانواده و فرزند پروری و… بوده است.

 محدث افزود: در نهایت این معاونت سه فیلم را شایسته دریافت جایزه تجلی اراده ملی و یک فیلم را شایسته تقدیر دانست.

به گفته وی، فیلم «تختی» یکی از این سه فیلم بود که به دلیل نگاهی جدید و به دور از کلیشه‌های مرسوم به زندگی و زیست اجتماعی غلامرضا تختی به عنوان یک سرمایه اجتماعی و  پرداختن به نقش این اسطوره تاریخ معاصر در تحولات اجتماعی و فرهنگی زمان خود و واکنش های وی به شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه، توسط هیات داوران شایسته نشان تجلی اراده ملی دانسته شد. فیلم «متری شیش و نیم» نیز به  دلیل تلاش محسوس و غیر کلیشه‌ای برای ترسیم چرخه کامل آسیب های ناشی از خرید، فروش و مصرف مواد مخدر در جامعه شایسته نشان تجلی اراده ملی شناخته شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان ادامه داد: فیلم  «۲۳ نفر» نیز به دلیل روایتی لطیف و جذاب از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس و بازتولید صحیح مفهوم ایثاگری برای جامعه مخاطب امروز مورد انتخاب هیات داوران قرار گرفت.  

محدث تصریح کرد: فیلم «سونامی» نیز به دلیل جسارت کارگردان در پرداختن به حوزه ورزش بانوان شایسته دریافت لوح تقدیر شناخته شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.