صفحه اصلی / استان ها / یزد / افزایش توزیع گوشت تنظیم بازار از طریق ارز نیمایی
افزایش توزیع گوشت تنظیم بازار از طریق ارز نیمایی

مدیر امور بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد مطرح کرد

افزایش توزیع گوشت تنظیم بازار از طریق ارز نیمایی

مدیر امور بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به تداوم روند توزیع گوشت تنظیم بازار تا زمان تعدیل قیمت آن، ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات اخذ شده و استفاده از ارز نیمایی سهمیه توزیع گوشت در استان افزایش یابد.

واردات گوشت

سید حسین بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ادامه روند توزیع گوشت تنظیم بازار تا تعدیل قیمت، اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار آزاد یزد هم‌اکنون با قیمت ۸۷ هزار تومان توزیع می ‌شود که مبنای این قیمت نیز گوشت مخلوط گوسفندی است لذا ممکن است متناسب با نوع گوشت خریداری شده، قیمت آن افزایش پیدا کند.

وی قیمت هر کیلوگرم گوشت تنظیم بازار را ۴۴ هزار تومان عنوان کرد و گفت: هر چند واردات گوشت ادامه دارد اما به دنبال کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا، خوشبختانه با کمبود گوشت در استان مواجه نیستیم و میزان توزیع گوشت تنظیم بازار متناسب با سهمیه استان تاثیری بر قیمت این کالا نداشته است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر اولویت کشور برای توزیع گوشت تنظیم بازار بر مبنای جمعیت، استان تهران و سپس سایر استان‌هاست که امیدواریم با تغییرات اعمال شده و از طریق ارز نیمایی، بتوانیم میزان توزیع گوشت را در استان افزایش دهیم.

وی، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار آزاد را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵ تن گوشت مرغ تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم  12 هزار و ۵۰۰ تومان در استان توزیع می‌شود.

بخشایش، تاثیرگذاری قیمت سایر استان‌های همجوار را عامل گرانی گوشت مرغ در استان دانست و گفت: خوشبختانه استان یزد به لحاظ تولید گوشت مرغ، وضعیت خوبی دارد اما قیمت در سایر استان‌ها مانند کرمان، اصفهان و فارس بر قیمت این محصول در یزد تاثیرگذار بوده است.

علی افشارپور، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان یزد هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به کاهش قیمت گوشت مرغ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اشاره و اظهار کرد: به دنبال توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شاهد کاهش قیمت‌ها در این زمینه هستیم.

وی در این رابطه افزود: با کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار، قیمت مرغ تنظیم بازار نیز کاهش خواهد یافت.

این مسئول در ادامه از توزیع شکر و میوه تنظیم بازار برای عید نوروز خبر داد و گفت: تا دور روز آینده مقدار مناسبی شکر با قیمت دولتی و حدود دو هزار تومان ارزان‌تر از بازار آزاد، در سطح فروشگاه‌های استان توزیع می‌شود.

وی با بیان این که توزیع شکر تنظیم بازار تا عید نوروز ادامه دارد، افزود: از طرفی مقدار قابل توجهی شکر نیز بین اصناف و صنایع در راستای توزیع با قیمت تنظیم بازار عرضه می‌شود.

افشارپور در رابطه با توزیع میوه تنظیم بازار شب عید نیز تصریح کرد: با پیگیری‌های سازمان تعاون روستایی به عنوان مسئول تامین میوه شب عید، سهمیه میوه استان شامل پرتقال و سیب در حال پیگیری‌ است که طبق روال سنوات گذشته در بازار توزیع می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.