صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کمیته مدیریت تبعات احتمالی انتشار اوراق مالی اسلامی تشکیل می‌شود
کمیته مدیریت تبعات احتمالی انتشار اوراق مالی اسلامی تشکیل می‌شود

/بررسی جزئیات بودجه ۹۸/

کمیته مدیریت تبعات احتمالی انتشار اوراق مالی اسلامی تشکیل می‌شود

کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت تبعات احتمالی انتشار اوراق مالی اسلامی تشکیل می شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) بند (ک) تبصره ۵ لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب بند ۱ این بند به‌منظور مدیریت تبعات احتمالی انتشار اوراق مالی اسلامی در بازارهای پول و سرمایه کشور، کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر نحوه انتشار اوراق موضوع این قانون نظارت خواهند کرد. نرخ‌های سود اسمی اوراق منتشره به استثنای سازوکار مربوط به نرخ اسناد خزانه در بند (ه) این تبصره توسط این کمیته تعیین می‌شود.

به موجب بند ۲ این بند اوراق و اسناد منتشره جهت تسویه بدهی دولت موضوع بندهای (و)، (ز) و (ح) این تبصره از هرگونه بررسی در کمیته مذکور مستثنی است.

به موجب بند ۳ این بند نحوه صدور انتشار اوراق مربوط به شرکتها و دستگاه‌هایی که بدون تضمین دولت منتشر می‌شود نیز مشمول جز (۱) این بند می‌باشد.

به موجب بند ۴  این بند وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت مسؤول انتشار اوراق مالی مربوط به دولت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.