صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / نمایشگاه عکس خوجالی تهران، قدمی بزرگ برای وحدت اسلامی است
نمایشگاه عکس خوجالی تهران، قدمی بزرگ برای وحدت اسلامی است

سفیر آذربایجان در ایران:

نمایشگاه عکس خوجالی تهران، قدمی بزرگ برای وحدت اسلامی است

سفیر آذربایجان در تهران اظهارکرد:‌نمایشگاه عکس خوجالی در تهران برای دولت و ملت آذربایجان ارزشمند است و قدمی بزرگ برای وحدت اسلامی است.

سفیر آذربایجان در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس خوجالی اظهار کرد: این نمایشگاه برای دولت و ملت آذربایجان بسیار ارزشمند است و برای شخص بنده که از شاهدان واقعه و متضرران جنگ قره‌باغ هستم، چندین برابر قابل تحسین است و مراتب قدردانی خود را از این طریق اعلام می‌دارم.

وی افزود: ما هیچ زمان مساعدت‌ها و حمایت‌های برادران ایرانی را در جنگ قره باغ فراموش نخواهیم کرد. امروز نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قفقاز از قدرتمندترین‌ها محسوب می‌شوند که در این موضوع نیز شاهد حمایت‌های تخصصی و معنوی برادران ایرانی بوده‌ایم.

سفیر آذربایجان در تهران، سفر سردار سرلشکر باقری به این کشور را نوعی حمایت معنوی ایران از جمهوری آذربایجان دانست و از اینکه این رویداد مبارک در دوران سفارت او رخ داده است، ابراز خرسندی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که قدرت و ظرفیت جهان اسلام را در باز پس گیری و آزادسازی قره باغ چه میزان موثر می داند؟ تصریح کرد: قره باغ تنها درد و مشکل دولت آذربایجان نیست، بلکه درد جهان اسلام است. بنده مواضع مقام معظم رهبری را درباره قره باغ مطالعه و بررسی کرده ام و آشنایی کاملی با رهنمودهای ایشان دارم.

سفیر جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: نظرات و فرامین آیت الله خامنه ای در بین مردم آذربایجان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است بخصوص در بحث قره باغ که ایشان کشته شدگان قره باغ را با لفظ شهید خطاب کرده اند و این رویکرد برای مردم آذربایجان بسیار ارزشمند است و قطعا در روزهای سخت نیز ملت و دولت آذربایجان در کنار ملت و دولت ایران خواهند بود.

بنیاد حسین اف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس اسلامی و در جهت صدور قطعنامه هایی بر علیه اشغال قره باغ تلاش های موثر و پررنگی داشته و حامی این جریان بوده است.

وی افزود: درد و خون هایی که در جهان اسلام به نا حق ریخته می شود گویی از رگ ها و قلوب ما مسلمانان با هر طیف و ظاهری که هستیم جریان دارد.

سفیر جمهوری آذربایجان در پایان برپایی نمایشگاه عکس خوجالی از سوی ایران را قدمی بزرگ در جهت وحدت اسلامی خواند و تاکید کرد: بنده چند سالی که در ایران هستم و هفته آخر ماه مبارک رمضان که مراسم روز قدس برگزار می شود، شاهد اعلام نارضایتی مردم ایران از اشغال فلسطین هستیم؛ بدانید که دولت آذربایجان نیز از قدس شرقی بعنوان پایتخت دولت فلسطین حمایت می کند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه عکس خوجالی آثار عکاسان آذربایجانی و سازمان حقوق بشر به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد فاجعه و نسل کشی شهر خوجالی از ۴تا٩ اسفندماه در نگارخانه ملل فرهنگسرای ملل در حال برگزاری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.