صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مشارکت قابل توجه کوبایی‌ها در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی
مشارکت قابل توجه کوبایی‌ها در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی

مشارکت قابل توجه کوبایی‌ها در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی

رای‌گیری کوبا بر سر اعمال اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور در زمینه امور اقتصادی و اجتماعی با مشارکت قابل توجه مردم این کشور رو به رو شد.

همه‌پرسی کوبا

به گزارش کسب و کار نیوز، کمیسیون ملی انتخابات کوبا اعلام کرد، ۸۱ درصد از ۸.۷ میلیون جمعیت واجد شرایط رای‌دهی در کوبا تا یک ساعت پیش از پایان زمان این رأی‌گیری در آن شرکت کردند.

نتایج این رأی‌گیری امروز، دوشنبه اعلام خواهد شد.

گزارشی از بروز حادثه‌ای در جریان این همه‌پرسی اعلام نشده اما اخبار تأیید نشده‌ای حاکی از ممانعت پلیس از تظاهرات مخالفان در شرق کوبا و هاوانا وجود دارد.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا اظهار کرد، این رأی‌گیری در حالی برگزار می‌شود که وقایع ونزوئلا نشانگر “تهدید امپریالیسم” علیه این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور کوبا پس از منتظر ماندن در صف رأی‌گیری برای انداختن رأی خود به صندوق گفت: امروز ما پیروز خواهیم شد و پیروزی مهمی برای ونزوئلا نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: به نظر من تکبر آمریکایی‌ها اشتباه است. مردم با دیدن این اقدامات شنیع بیدار می‌شوند و متوجه چیزی که پشت این نمایش است، می‌شوند.

اصلاحاتی که قرار است پس از دریافت رأی مثبت در این رأی‌گیری در قانون اساسی کوبا اعمال شود، باز شدن تدریجی بازار کوبا از زمان سقوط شوروی و بازسازی دولت با اضافه شدن نخست وزیر به ساختار سیاسی این کشور و ایجاد محدودیت‌هایی برای دوره‌های ریاست جمهوری را شامل می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.