صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست عباس از کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین
درخواست عباس از کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

درخواست عباس از کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای اروپایی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست که این کشور را به رسمیت بشناسند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود عباس در سخنرانی خود در اجلاس سران عربی و اروپایی در شرم‌الشیخ خاطر نشان کرد که تلاش‌های اسرائیل برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی نمی‌تواند برای آن صلح و امنیت به دنبال بیاورد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری، وی با تاکید بر این که هر طرحی که منجر به شکل‌گیری کشور فلسطین به پایتختی قدس نشود، موفق نخواهد شد، خواستار اجرای طرح صلح عربی تصویب شده در سال ۲۰۰۲ شد و آن را تنها راه تحقق صلح دانست.

عباس در ادامه خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح با مشارکت کشورهای عربی و اروپایی و اتخاذ ساز و کار بین‌المللی چندجانبه برای نظارت بر مذاکرات میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای عربی و اروپایی خواست که شبکه امن مالی برای بودجه فلسطین تشکیل دهند تا با اقدامات اسرائیل علیه ملت فلسطین مقابله شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش متوازن و مبتنی بر قوانین بین‌المللی کشورهای اروپایی که نقش زیادی در برقراری صلح و ثبات در منطقه دارد، تاکید و در عین حال این سوال را مطرح کرد: آیا زمان آن فرانرسیده است که کشورهای اروپایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، چنین تصمیمی اتخاذ کنند؟

عباس ضمن تأکید بر این مساله که به رسمیت شناختن فلسطین جایگزینی برای مذاکرات یا اقدامی علیه اسرائیل نیست، خطاب به کشورهای اروپایی گفت: به رسمیت نشناختن حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود در کشور مخصوص به خودش، با ارزش‌ها و مبانی اروپایی مغایرت دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان در پایان با اشاره به اقدامات جانبدارانه آمریکا به نفع اسرائیل، گفت: دولت کنونی آمریکا اسرائیل را به انجام رفتارهای فراقانونی تشویق کرده و از آن در برابر هر گونه محاکمه یا بازجویی حمایت می‌کند و بدین ترتیب، به تنهایی شایستگی ایفای نقش میانجیگری در روند سازش را پس از این همه اقدامات مغایر حقوق فلسطینیان و قوانین مشروع بین‌المللی ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.