چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ثبت نام ۴۵۰ هزار نفر در سامانه کارا برای بهره گیری از تسهیلات توسعه اشتغال پایدار در روستاها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد

ثبت نام ۴۵۰ هزار نفر در سامانه کارا برای بهره گیری از تسهیلات توسعه اشتغال پایدار در روستاها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ثبت نام ۴۵۰ هزار نفر در سامانه کارا برای بهره گیری از تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

به گزارش کسب و کار نیوز در خصوص ارائه آموزش‌های لازم به روستاییان برای ورود به حوزه بوم‌گردی و بهره‌گیری از تسهیلات ارائه شده همچنین تعیین شاخص‌های لازم برای استانداردهای لازم برای بوم‌گردی‌های ایجاد شده، گفت: تشکیل جوامع حرفه‌ای قطعاً نیازمند آموزش در کیفی‌سازی موضوعات است و حتی صدور مجوز در آینده نزدیک در این حوزه به جوامع حرفه‌ای مرتبط خواهد بود. در حال حاضر نیز جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی در حال تعامل با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. امیدواریم موضوع آموزش که از اهمیت بسزایی در این حوزه برخوردار است، به‌صورت جدی دنبال شود. قطعاً این حوزه استانداردهای خاصی را می‌طلبد. در همین رابطه سند توسط جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی تدوین شده است.

وی افزود: دستورالعمل‌های ویژه نیز توسط سازمان میراث فرهنگی برای اعطای مجوزهای بوم گردی وجود دارد همچنین وزارت بهداشت و نیروی انتظامی نیز بر رعایت استانداردهای این مجموعه‌ها نظارت می‌کند.

امید در خصوص توزیع این مجموعه‌ها در سطح استان‌های کشور گفت: قطعاً اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید همراه با جاذبه‌های منطقه باشد. همه استان‌های کشور از فرصت اعطای تسهیلات استفاده می‌کنند به شکلی که حتی استان‌های که شرایط آب و هوای خیلی مناسبی ندارند با توجه به جاذبه‌های دیگر مورد توجه قرار می‌گیرند واز این فرصت استفاده می‌کنند. معاونت توسعه روستایی نیز در تمامی بخش‌ها به عنوان هماهنگ کننده عمل می‌کند و در موضوع اعطای تسهیلات کار نظارت را انجام می‌دهد اما خط قرمز ما در تمامی این مراحل این است که تسهیلات حتماً به روستاها برود و موجب ایجاد اشتغال شود. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقداماتی که در گذشته در سطح روستاها انجام شده است، اظهار کرد: متأسفانه با وجود کارهای زیادی که انجام شده ماندگاری روستاییان در روستاها محقق نشده است. در پی این مهاجرت به شهرها آسیب‌های همچون حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ رقم خورده است. در حال حاضر نرخ تسهیلاتی که در اختیار روستاییان از این محل یعنی ۱.۵ میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی در اختیار طرح‌های روستایی برای اشتغال پایدار قرار گرفته ۶۰ میلیون تومان برای هر یک از طرح‌ها بوده است که توزیع این تسهیلات در سطح استان‌ها براساس شاخهای همچون نرخ بیکاری روستا و درآمد سرانه آن‌ها در نظر گرفته شده و سهم هر یک از روستاها از این محل در جدولی به‌صورت جداگانه منتشر شده است.

امید در پایان گفت: تاکنون متقاضیانی که درخواست استفاده از این تسهیلات را داشته‌اند ۴۵۰ هزار نفر ثبت نامی در سامانه کارا بوده است. از این تعداد ۸۳ هزار طرح بالغ بر ۸,۳۴۵ میلیارد تومان مصوب بانک‌های عامل شده است و حدود ۷۷۶۰۰ طرح با اعتبار ۷,۲۹۱ میلیارد تومان با بانک‌های عامل وارد اخذ قرارداد شدند. از این میان حدود ۷۵ هزار طرح با رقمی معادل ۶,۲۵۹ میلیارد تومان در حوزه بوم گردی بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.