چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تفاهم نامه شهرداری و پژوهشکده حفاظت خاک درباره احیای رود دره قوری چای

تفاهم نامه شهرداری و پژوهشکده حفاظت خاک درباره احیای رود دره قوری چای

شهردار منطقه ۲۱ گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین شهرداری منطقه ۲۱ و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌توان مدیریت منابع آبی در سطح منطقه را بهبود بخشید. به همین منظور رود دره قوری چای که پتانسیل بسیار زیادی برای جذب گردشگر و ایجاد محل تفرجگاهی برای شهروندان در این منطقه دارد را می توان با یک مطالعه دقیق به عنوان یک منطقه گردشگری و تفرجگاهی در دروازه ورودی غربی شهر تهران احیا کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز رحمانی در دیدار با نیک کامی – مدیر عامل پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری – گفت: یکی از کارهایی که در دوره مدیریت بنده صورت گرفته، سلسله بازدیدها از نقاط صنعتی سطح منطقه است چرا که مدیریت شهر به‌جز از طریق شیوه مشارکت امکان پذیر نیست و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری پتانسیل بسیاری برای همکاری مشترک دارد.

وی درباره مدیریت منابع آبی در سطح این منطقه گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که مدیریت شهری با آن دست و پنجه نرم می کند ، محدودیت منابع آبی است که این امر تهدید بسیار بزرگی برای شهر تهران محسوب می شود. از این رو مدیریت شهری منطقه ۲۱ با جانمایی و احداث مخازن مختلف در سطح منطقه با جمع آوری آب‌های سطحی ، هدر رفت آب را تا حد چشمگیری مدیریت کرده است و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری نیز تا حد زیادی می‌تواند به کمک مدیریت شهری بیاید و مدیریت منابع آب در سطح منطقه را با سرعت بیشتری بهبود ببخشد.

رحمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: در حال حاضر منطقه ۲۱ دو رود دره دارد؛ یکی رود دره کن که کم آب و دیگری قوری چای که بصورت فصلی آب در آن جاری است. اگر مدیریت منابع آبی در این منطقه صورت گیرد، موجبات احیای محیط زیست و رونق گردشگری را فراهم می آورد.

به گزارش سایت شهرنوشت، در پایان این جلسه به منظور تسریع روند فعالیت ها، نمایندگانی از سوی دو سازمان معرفی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.