صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تظاهرات مردم بارسلون در اعتراض به سفر پادشاه اسپانیا
تظاهرات مردم بارسلون در اعتراض به سفر پادشاه اسپانیا

تظاهرات مردم بارسلون در اعتراض به سفر پادشاه اسپانیا

صدها تن از معترضان در بارسلون در اعتراض به سفر فیلیپه ششم به منطقه کاتالونیا که تلاش جدایی آن در سال ۲۰۱۷ ناکام ماند، به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات بارسلون

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داد، فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا چهره‌ای نامحبوب در کاتالونیا شده است. او در اوج بحران جدایی‌طلبی کاتالونیا در امور سیاسی مداخله کرد و رهبران حامی استقلال را “بی‌مسوولیت و غیر دموکراتیک” خواند.

فیلیپه ششم یکشنبه به بارسلون، مرکز کاتالونیا رفت تا میزبان ضیافت شام جلسه مرتبط با صنعت تلفن همراه باشد. جدایی‌طلبان کاتالونیا تصاویر پادشاه را به آتش کشیدند و جاده‌ها را بستند. معترضان بنرهایی با شعار “سرکوب بس است” و “خاندان فاسد بوربن” که اشاره‌ای به نام خاندان سلطنتی اسپانیا است، در دست داشتند. برخی از معترضان در نزدیکی محل برگزاری ضیافت به سمت نیروهای پلیس تخم‌مرغ پرتاب کردند.‌

حضور پادشاه اسپانیا در بارسلون با محاکمه ۱۲ تن از رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا در مادرید همزمان شد. در همین حال پدرو سانچز، نخست‌وزیر سوسیالیست اسپانیا پس از جدایی احزاب حامی استقلال و پیوستن آنها به احزاب اپوزیسیون که لایحه بودجه ۲۰۱۹ را به شکست کشاند، مجبور شد انتخابات پارلمانی زودهنگام برای ۲۸ آوریل اعلام کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.