صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / استادیومی طبیعی که هرساله تماشاچیانش بیشتر می‌شود
استادیومی طبیعی که هرساله تماشاچیانش بیشتر می‌شود

استادیومی طبیعی که هرساله تماشاچیانش بیشتر می‌شود

یکی از کشتی گیران پیشکسوت با چوخه خراسان‌شمالی با معرفی گود زینل خان، آن را استادیومی طبیعی در خراسان شمالی معرفی کرد.

گود زینعلی خان

علی هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ سال پیش در حاشیه رودخانه‌ای در اسفراین جنگل نامنظمی وجود داشت که دو ایل عشایر در آنجا زندگی می‌کردند، اضافه کرد: یکی از خان‌های ایل عشایر که “زینل العابدین” نام داشت در این منطقه چشمه‌ای داشته که نام چشمه نیز زینل خان نامگذاری شد.

وی ادامه داد: در آن زمان بین دو ایل عشایر که در آن منطقه زندگی می‌کردند درگیری اتفاق افتاد و یکی از جوان‌ها کشته شد و این موضوع موجب شد تا زین العابدین خان چشمه خود را بفروشد و از آن منطقه کوچ کند. بعد از مدتی ایل دیگر نیز از آن منطقه کوچ می کند و دیگر سکنه ای در آن منطقه وجود نداشته است.

کشتی گیر پیشکسوت با چوخه خراسان شمالی عنوان کرد: در کنار آن چشمه، گودی وجود داشت که چهار تپه در اطرافش بود و این موضوع موجب شد تا استادیومی طبیعی از آن منطقه دیده شود.

وی با بیان اینکه ورزش کشتی با چوخه از ورزش‌های قدیمی خراسان‌شمالی است، اضافه کرد: ۲۶ سال پیش، محل کشتی با چوخه اسفراین در حاشیه خیابان طالقانی کنونی اسفراین بود که به دلیل سکونت مردم در آن منطقه مجبور به جابه‌جایی محل کشتی با چوخه شدیم.

هنرمند ادامه داد: عده‌ای از کشتی گیران آن زمان به دنبال مکان جدیدی برای برگزاری مسابقات کشتی بودند که به دلیل زیبایی گود چشمه زینل خان و چهار تپه ای که در کنار این گود بود، آن منطقه را انتخاب و کشتی گیران در آن محل به کشتی گیری می‌پرداختند.

به گفته وی، در اوایل مردم بر روی خاک‌ها می نشستند و به تماشای مسابقه می پرداختند اما با کمک مسئولان این گود ساماندهی شد و در حال حاضر شرایط بسیار بهتری را در مقایسه با آن زمان پیدا کرده است.

هنرمند با بیان اینکه برای تماشا این مسابقه از کشورهای خارجی نیز در ۱۴ فروردین حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: هرسال شاهد افزایش تماشاچیان در این مسابقات هستیم و حتی از روز گذشته در این مکان حضور پیدا می‌کنند تا با کمبود جا مواجه نشوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مساحت این گود ۶۰۰۰ متر مربع است که هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر برای تماشا مسابقه در این مکان حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.