چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کارمندان کنسولی کلمبیا پیاده ونزوئلا را ترک کردند
کارمندان کنسولی کلمبیا پیاده ونزوئلا را ترک کردند

کارمندان کنسولی کلمبیا پیاده ونزوئلا را ترک کردند

سه کارمند کنسولی کلمبیا به همراه خانواده‌هایشان با پای پیاده ونزوئلا را ترک کردند.

ونزوئلا و کلمبیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، این دیپلمات‌های کلمبیایی با همراهی پلیس ونزوئلا از مرز عبور کردند.

روز شنبه، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روابطش با کلمبیا را متوقف کرده و این کشور را به استفاده از قلمرویش برای حملات علیه ونزوئلا متهم کرده و به دیپلمات‌های کلمبیایی دستور داد تا ظرف ۲۴ ساعت این کشور را ترک کنند.

این تصمیم در پی تلاش‌های مخالفان ونزوئلاییی به رهبری خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده این کشور برای ورود کمک‌های بشردوستانه آمریکایی به ونزوئلا از طریق کلمبیا صورت گرفته است.

مادورو از دریافت این کمک‌ها امتناع کرده است.

پیش از متنشج شدن روابط دیپلمات بین دو کشور، کلمبیا یک سفارت در داخل کاراکاس و ۱۵ کنسولگری در شهرهای اصلی ونزوئلا ایجاد کرده بود.

فردی برنال، از مقام‌های ونزوئلایی در ایالت تاچیرا گفت: کلمبیا، ونزوئلا را مجبور کرد تا دیپلمات‌ها اخراج کند. به دیپلمات‌های کلمبیایی دستور داده شد تا ونزوئلا را ترک کنند. ما این موضوع را که مجبور شدیم این تصمیم را بگیریم، رد می‌کنیم اما ما چنین تهاجم و این حجم از دروغ‌ها را نمی‌توانیم تحمل کنیم.

در همین حال، گزارش شد که نیروهای امنیتی ونزوئلا گروهی از شهروندان کلمبیایی را که در درگیری‌های روز شنبه بین پلیس ونزوئلا و معترضان دست داشتند، بازداشت کرده‌اند.

درگیری‌های در مرز ونزوئلا با کلمبیا با هدف تلاش برای وارد کردن کمک‌های بشردوستانه بدون مجوز به ونزوئلا اتفاق افتاد.

منابع مطلع اعلام کردند، نیروهای امنیتی ونزوئلا چند تن از آشوب‌گران را دستگیر کرده‌اند. آنها به سوی نیروهای امنیتی ونزوئلا شلیک کرده‌اند.

این منبع همچنین اعلام کرد: بازداشتی‌ها شهادت داده‌اند. آنها درباره محل انبار سلاح در زیر پل بین‌المللی سیمون بولیوار در مرز دو کشور به نیروهای پلیس گزارش داده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.