صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر خارجه موقت اسرائیل به دنبال کاهش تنش با لهستان
وزیر خارجه موقت اسرائیل به دنبال کاهش تنش با لهستان

وزیر خارجه موقت اسرائیل به دنبال کاهش تنش با لهستان

وزیر خارجه موقت اسرائیل امروز (دوشنبه) پس از اظهاراتش درباره لهستان و خصومت آنها با یهودیت در صدد کاهش میزان اختلاف با این کشور برآمد.

یسرائیل کاتس

به گزارش کسب و کار نیوز، ییسرائیل کاتس، وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی ۱۷ فوریه روز انتصاب خود به این سمت تصریح کرد، لهستانی‌ها با شیر مادرانشان دشمنی با یهودیت را تغذیه می‌کنند. اظهاراتی که خشم مردم لهستان را برانگیخت و این کشور در واکنش به این سخنان در نشست سران کشورهای اروپای مرکزی که قرار بود در قدس برگزار شود، مشارکت نکرد و این نشست پس از این امر به دیدارهای دوجانبه محدود شد.

به نقل از روزنامه القدس العربی، مسؤولان لهستان اعلام کردند، منتظر عذرخواهی دولت اسرائیل هستند. اما کاتس امروز در گفت‌وگو با رادیوی اسرائیل بدون عذرخواهی تنها به گفتن این مساله اکتفا کرد که دولت لهستان سیاست همکاری مستحکم با اسرائیل را در پیش می‌گیرد.

وی در کنفرانس بین‌المللی پیرامون خاورمیانه که چهاردهم فوریه در ورشو برگزار شد، گفته بود، لهستان قاطعانه در کنار آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و کشورهای خاورمیانه که ایران را تهدیدی استراتژیک برای برقراری صلح منطقه‌ای و جهانی می‌دانند، قرار دارد.

کاتس در این گفت‌وگو از عذرخواهی به خاطر اظهاراتش درباره دشمنی لهستان با یهودیت خودداری کرد و گفت: من در مورد همه لهستانی‌ها صحبت نکردم و چیزی ندارم که به توضیحات نتانیاهو، نماینده سیاست اسرائیل اضافه کنم.

پیش از اظهارات مذکور کاتس، اظهاراتی که رسانه‌ها آنها را به نتانیاهو نسبت دادند و هنوز به صورت رسمی تایید نشده نیز خشم مردم لهستان را برانگیخت که گفته بود، لهستانی‌ها در نابود کردن یهود طی جنگ جهانی دوم دست داشته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.