چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار اسپانیا درباره وزش «بادهای بیگانه‌هراسی» در اروپا
هشدار اسپانیا درباره وزش «بادهای بیگانه‌هراسی» در اروپا

هشدار اسپانیا درباره وزش «بادهای بیگانه‌هراسی» در اروپا

نخست‌وزیر اسپانیا از اروپایی‌ها خواست مقابل "بادهای بیگانه‌هراسی" که تهدیدی علیه این قاره است مقاومت کنند.

پدرو سانچز

به گزارش کسب و کار نیوز، اظهارات پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا به مناسبت هشتادمین سالروز خروج ۴۷۵ هزار تن از اسپانیا به فرانسه پس از به قدرت رسیدن فرانسیسکو فرانکو در پی جنگ داخلی خونین مطرح شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سانچز گفت: در سراسر اروپا بادهای بیگانه‌هراسی در حال وزیدن است.

او که به شهر آرژله-سور-مر در مرز جنوبی فرانسه با اسپانیا رفته بود، به هتک حرمت اخیر گورستان یهودیان در فرانسه و مناقشه بر سر مهاجرانی که از آفریقا از طریق دریا وارد می‌شوند اشاره کرد.

سانچز گفت: بنادر از ورود کشتی‌های مملو از مردمان گرسنه و بیمار جلوگیری می‌کنند. این مسائل را نادیده نگیرید. فکر نکنید که یهودی‌ستیزی، بیگانه‌هراسی، ناسیونالیسم و ضد همجنسگرایی بادهای کوچکی است که از بین می‌روند.

شهر آرژله-سور-مر جایی است که حدود ۱۰۰ هزار مهاجر اسپانیایی در کمپ‌های رو باز که از آنها به نام “جهنم روی شن” یاد می‌شود، نگهداری شدند و این اقدامات فرانسویان جان تعدادی از شهروندان اسپانیایی را گرفت. سانچز طی مراسمی به این قربانیان ادای احترام کرد.

اظهارات پدرو سانچز که ژوئن گذشته به پست نخست‌وزیری رسید در شرایطی مطرح می‌شود که او باید با چالش پوپولیست‌ها در آستانه انتخابات زودهنگام ماه آوریل روبرو شود و این تازه‌ترین فصل از ناآرامی‌های سیاسی در اسپانیا است.

نظرسنجی موسسه “زیگما داس” برای روزنامه “ال موندو” نشان می‌دهد، سه حزب راستگرا موسوم به سیودادانوس، حزب مردم (پی‌پی) و ووکس در انتخابات آتی می‌توانند ۱۶۹ تا ۱۷۹ کرسی را در پارلمان ۳۵۰ عضوی به دست آورند. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد، حزب سوسیالیست سانچز ۱۱۰ تا ۱۱۴ کرسی را به دست می‌آورد که بیشترین سهم از کرسی‌هاست اما باز هم از کسب اکثریت باز می‌ماند.

براساس این نظرسنجی، حزب محافظه‌کار مردم اسپانیا به ۷۱ تا ۷۵ کرسی می‌رسد و حزب راست‌میانه سیودادانوس به ۵۴ تا ۵۸ کرسی. حزب راست افراطی ووکس هم ۴۴ تا ۴۶ کرسی به دست می‌آورد. حزب ضد مهاجرتی ووکس در عرصه سیاسی اسپانیا تازه وارد است و پایگاه‌های نظرسنجی آن را در انتخابات منطقه‌ای ماه دسامبر در اندلس دست کم گرفته بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.