صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مشاور سابق ترامپ: ۲۰۱۹ پرانتقادترین سال سیاسی برای آمریکا خواهد بود
مشاور سابق ترامپ: ۲۰۱۹ پرانتقادترین سال سیاسی برای آمریکا خواهد بود

مشاور سابق ترامپ: ۲۰۱۹ پرانتقادترین سال سیاسی برای آمریکا خواهد بود

مشاور سابق کاخ سفید پیش‌بینی‌کرد که در سال جاری میلادی، به دلیل تحقیقاتی که درباره دونالد ترامپ در حال انجام است، "سیاست آمریکا با بیشترین انتقادات از زمان جنگ داخلی" در این کشور روبه‌رو خواهد شد.

استیو بنن

به گزارش کسب و کار نیوز، استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به انتشار قریب‌الوقوع نتیجه تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و تبانی ترامپ با روس‌ها، تحقیقات درباره تجارت‌های ترامپ از سوی دفتر دادستان ناحیه جنوبی نیویورک و برنامه دموکرات‌ها برای تحقیقات درباره دولت، آن‌ها را دلایل هرج‌ و مرجی دانست که در آینده نزدیک در آمریکا بروز خواهد کرد.

بنن در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس گفت: فکر می‌کنم ۲۰۱۹ انتقادبرانگیزترین سال در سیاست آمریکا از زمان جنگ داخلی باشد. البته وضعیت در زمان جنگ ویتنام را هم به آن اضافه می‌کنم. فکر می‌کنم در ۲۰۱۹ سال بسیار ناخوشایندی را در پیش داشته باشیم.

بنن که به عنوان استراتژیست ارشد ترامپ در کاخ سفید حضور داشته، ماه‌های پیش رو را به دلیل افزایش فشار این تحقیقات بر ترامپ و دولتش، زمان سختی برای رئیس جمهور آمریکا توصیف کرد.

او در این باره گفت: فکر می‌کنم ۹۰ روز تا چهار ماه آینده پر از فشار باشد. رئیس جمهور از جنبه‌های زیادی با فشار روبه‌رو می‌شود.

مشاور سابق ترامپ همچنین پیش‌بینی کرد که دموکرات‌ها هر تحقیقاتی که درباره ترامپ در حال انجام است را به “سلاحی” علیه او تبدیل خواهند کرد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، بنن توضیح داد: فکر می‌کنم هم‌اکنون هم این رفتار را از دموکرات‌ها دیده باشید. فکر می‌کنم حالا که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، می‌توانند این تحقیقات را به عنوان سلاحی علیه ترامپ استفاده کنند.

دموکرات‌ها گفته‌اند که گزارش مولر درباره تحقیقاتش علیه ترامپ باید به طور علنی منتشر شود. این در حالی است که مولر تنها ملزم به ارائه گزارش خود به وزارت دادگستری است و این وزارت تصمیم می‌گیرد که پس از آن با این تحقیقات چه کند.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به تازگی متعهد شده است که خواستار ارائه این گزارش به کنگره شود و مولر را برای ارائه توضیحات به کنگره احضار کند و در صورتی که یافته‌های این تحقیقات به طور علنی منتشر نشوند، دولت ترامپ را به دادگاه بکشاند.

بنن به رغم پیش‌بینی‌اش درباره سال سخت ترامپ در ۲۰۱۹ اظهار کرد که “شکی ندارد” ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم رئیس جمهور در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت می‌کند و در آن پیروز می‌شود. فکر می‌کنم در این انتخابات موفقیت بزرگ‌تری نسبت به پیروزی ۲۰۱۶ به دست آورد.

بنن پیش‌بینی کرد که احتمالاً ترامپ در انتخابات مقدماتی از سوی جمهوری‌خواهان میانه‌رو با چالشی روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.