صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قطر در رزمایش مشترک “سپر جزیره” در عربستان شرکت کرد
قطر در رزمایش مشترک “سپر جزیره” در عربستان شرکت کرد

قطر در رزمایش مشترک “سپر جزیره” در عربستان شرکت کرد

قطر اعلام کرد، نیروی دریایی و زمینی این کشور در رزمایش‌های "سپر جزیره ۱۰" که عربستان میزبان آنهاست، شرکت کرده است.

مانور عربستان در سودان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این دومین حضور قطر در یک تمرین نظامی در عربستان از زمان آغاز بحران منطقه خلیج فارس در ژوئن ۲۰۱۷ است، نیروهای قطری سال گذشته نیز در رزمایش مشترک “سپر خلیج (فارس) یک” به میزبانی عربستان شرکت کرده بودند.

وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای بدون اشاره به تعداد نیروهای شرکت کننده، اعلام کرد، رزمایش “سپر جزیره ۱۰” در منطقه شرق عربستان با مشارکت نیروهای دریایی و زمینی ما آغاز شد.

این وزارتخانه هدف از رزمایش یاد شده را تقویت همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات میان نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس جهت افزایش سطح تمرینی همه نیروهای شرکت‌کننده اعلام کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: سپر جزیره ۱۰ با توجه به اینکه نقش مهمی در افزایش مستمر تجربیات و آمادگی‌های نظامی و امنیتی در تمامی شرایط جهت حفظ امنیت و ثبات در منطقه خلیج (فارس) و جهان دارد، از تمرینات پیشرفته و بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین در بیانیه مذکور آمده است، تمرین یاد شده شامل چهار مرحله اصلی است، مرحله اول ورود نیروها از طریق گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی، دوم تمرین مراکز فرماندهی که شامل آموزش مدیریت عملیات‌های جنگی به فرماندهان و استفاده از شبیه‌سازی‌ها برای تمرین مقابله با عملیات‌های نظامی است، مرحله سوم آموزش میدانی با مهمات جنگی و مرحله چهارم که با مراسم اختتامیه همراه خواهد بود، خروج نیروهای شرکت کننده است.

رزمایش “سپر جزیره ۱۰” که از شنبه آغاز شده تا ۱۲ مارس آتی ادامه دارد.

خمیس محمد دبلان، فرمانده نیروهای قطری شرکت کننده در این تمرین اظهار کرد: سپر جزیره ۱۰ از عوامل همکاری و روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس حمایت کرده و تاثیر بسزایی در هماهنگی‌های نظامی و همگامی با پیشرفت‌ها در زمینه مقابله با چالش‌ها و خطرات مختلف دارد.

سپر جزیره در واقع نیروهای نظامی مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که با هدف حمایت از امنیت اعضا و مقابله با هرگونه حمله نظامی تشکیل شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.