صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / فیضی: پزشکان از نصب پوز در مطب‌هایشان استقبال کنند/ مالیات مختص پزشکان نیست
فیضی: پزشکان از نصب پوز در مطب‌هایشان استقبال کنند/ مالیات مختص پزشکان نیست

فیضی: پزشکان از نصب پوز در مطب‌هایشان استقبال کنند/ مالیات مختص پزشکان نیست

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ با اشاره به این که «پزشکان باید از الزام مجلس شورای اسلامی برای نصب دستگاه‌های پوز در مطب‌های خود استقبال کنند»، در ‌عین ‌حال گفت که همه اصناف باید به پرداخت مالیات تمکین کنند و نباید تنها یک صنف مورد هدف قرار داشته باشد.

مالیات پزشکان

محمد فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: هیچ کس تردید ندارد که مالیات باید پرداخت شود، اما مالیات صرفا مختص پزشکان نیست که بر روی آنها متمرکز شویم. فرهنگ مالیات باید در کل کشور تقویت شود و زیر ساخت‌ها برای دریافت مالیات از بقالی گرفته تا مطب پزشک فراهم شود و همه به پرداخت مالیات تمکین کنند.

وی افزود: ای کاش یک حکم کلی در مورد همه اصناف و مشاغل پیش‌بینی می‌شد نه این که صرف پزشکان را مدنظر قرار دهیم. البته من از ندادن مالیات دفاع نمی‌کنم، اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که جلوی فرار مالیاتی همه اصناف گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از انتقال مالیات پزشکان به بیماران و افزایش هزینه‌های درمانی، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بودجه امسال با جهت گیری خاصی در مورد پزشکان تصمیم گیری شد. البته ما از پزشکان می‌خواهیم به این موضوع به عنوان فرصت نگاه کنند و به عنوان یک قشر پیشرو نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند و از نصب دستگاه پوز در مطب هایشان استقبال کنند.

فیضی اضافه کرد: ما به اندازه درآمدهای مالیاتی، فرار مالیاتی داریم. اما سوال این است که چند درصد از فرار مالیاتی مربوط به پزشکان است؟ آیا می‌شود گفت‌ که سایر صنوف فرار مالیاتی ندارند؟

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به این که «الزام پزشکان به نصب دستگاه پوز در مطب‌ها منجر به نظارت مستمر و حاکم شدن شفافیت می‌شود»، در این باره یادآور شد: این حکم باید در مورد بقیه اصناف هم پیاده شود. فرهنگ دادن مالیات در کشور ما جا نیفتاده است و فقط در مورد کارمندان و کسانی که حقوق‌شان شفاف است اجرایی می‌شود، اما در سایر موارد مثل انتقال اموال و املاک و اصناف دیگر باید شفاف سازی شود که پزشکا ن هم بخشی از اینها هستند.

وی در پایان با بیان این که «باید واقعیت‌های بودجه را در نظر بگیریم»، گفت‌: در بودجه سال ۹۸ هزینه‌های جاری ما از درآمدهای مالیاتی ۱۱۲ میلیارد تومان بیشتر است. یعنی اگر اسناد خزانه، اوراق مالی و درآمد نفتی را کنار بگذاریم ۱۱۲ هزار میلیارد تومان کسری داریم تا درآمدهایمان با هزینه‌ها برابری کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.