صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / عدم شکل‌گیری مناسب ارتباط بین دانشگاه و صنعت / اعطای جایزه مدیریت استراتژیک

رئیس پژوهشگاه مالی و پولی مطرح کرد:

عدم شکل‌گیری مناسب ارتباط بین دانشگاه و صنعت / اعطای جایزه مدیریت استراتژیک

رئیس پژوهشکده پولی و مالی با تاکید بر اینکه عدم شکل‌گیری ارتباط مناسب دانشگاه و صنعت به یک مسئله عمومی تبدیل شده است، گفت: کسب و کار به سیاست‌گذاری و ارائه راهکار از سوی دانشگاهیان نیاز دارد. برخی رشته‌ها مانند مدیریت و کسب و کار ارتباط بهتری با صنعت برقرار کرده‌اند اما صنعت باید در جهت مدل‌های مورد استفاده از دانشگاه الهام گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر علی دیواندری امروز در نشست مطبوعاتی پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از فعالیت‌های علمی این دانشگاه از جمله همایش استراتژی در جهت حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصاد است، گفت: استراتژی‌های در حوزه کسب و کار راهگشای افتصاد کشور است، از این‌رو باید سیاست‌های لازم برای فعال بودن بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شود.

رئیس کنفرانس مدیریت استراتژیک با اشاره به اینکه بهره‌مندی اندیشمندان دانشگاه از دانش روز، یادآور شد: در پنجمین همایش مدیریت استراتژی اندیشمندان، محققان، دانشجویان، علاقه‌مندان، صاحبان صنایع و مدیران صنعت حضور دارند تا هر قشر بتواند از تجربه‌های دیگری بهره‌مند شود.

دکتر دیواندری اظهار کرد: مخاطبان کنفرانس فوق استادان، اعضای هیأت علمی و مدیران ارشد، مدیران استراتژیک شرکت‌ها مدیران مالی و بازاریابی توسعه کسب و کار هستند.

وی همچنین درباره محورهای کنفرانس فوق نیز گفت: تفکر استراتژیک در سطح علمی و منطقه‌ای، رقابت میان شرکت‌ها و توانمندی‌های استراتژیک و حوزه مسئولیت اجتماعی در این همایش مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته دیواندری، همایش فوق در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه، روز اول در سالن همایش‌های صدا و سیما و روز دوم در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده مالی و پولی با اشاره به دوزبانه بودن برگزاری همایش فوق، خاطرنشان کرد: ۳۹ نفر از اعضای هیأت علمی و محققان تهران، شریف شهید بهشتی و برخی دیگر از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در این همایش سخنرانی می‌کنند. همچنین از میان ۳۰۰ مقاله ارسال شده، ۱۰۵ مورد توسط دبیر خانه پذیرفته شد که به دلیل محدودیت‌های زمانی و مکانی ۱۳ مقاله در این همایش ارائه می‌شود.

وی از برگزاری سه پنل در این همایش خبر داد و گفت: پنل‌های همایش در حوزه‌های بازار سرمایه، استارتاپ و خودرو تشکیل می‌شود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به ایجاد نوآوری در پنجمین همایش مدیریت استراتژیک تأکید کرد: برای اولین بار در این رویداد به شرکت‌هایی که رتبه برتر در ارزیابی‌ها را بدست آوردند، جایزه ملی استراتژی در سطوح مختلف اهدا می‌شود و در نهایت شرکت‌ها به جامعه معرفی می‌شوند.

دیواندری با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه امروز به یک مسئله عمومی تبدیل شده‌است، گفت: متأسفانه امروزه این ارتباط کمتر است که باید با تقویت این ارتباط صنعت از مدل‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده کنند و از آن در تولید محصولات خود الهام بگیرند، ضمن اینکه صنعت نیز دنبال ایده‌های نوآورانه دانشگاه‌ها هستند و باید این نیاز آنها نیز برآورده شود.

وی در پایان گفت: برخی رشته‌ها مانند مدیریت و کسب و کار ارتباط بهتری با صنعت برقرار کرده‌اند اما صنعت باید در جهت مدل‌های مورد استفاده از دانشگاه الهام گیرد.

در ادامه این نشست، دکتر علی حیدری دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک اظهار کرد: این همایش از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. در واقع برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای دانشگاه‌ها چالش بسیاری دارد اما امسال پنجمین دوره این همایش بر اساس ضرورت‌ها برگزار می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به انجام نوآوری در پنجمین دوره همایش مدیریت استراتژیک یادآور شد: این همایش با تمرکز بر بازار سرمایه در جهت فراهم‌کردن زمینه کسب و کار حرکت می‌کند.

حیدری با اشاره به اهمیت استراتژی برای استارتاپ‌ها در کشور خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شرکت‌های نوپا اهمیت بسیاری دارد، از این رو باید زمینه‌های رشد استارتاپ‌ها در کشور فراهم شود.

به گفته وی، استراتژی تأمین در صنعت خودرو که یکی از چالش‌های اساسی است که در این همایش مورد تأکید قرار می‌گیرد.

دبیر همایش مدیریت استراتژی گفت: امسال برای اولین بار جایزه‌ای در سطوح مختلف برای بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه به شرکت‌ها اهدا می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه دانشگاه و صنعت باید از تجارب یکدیگر بهره‌مند شوند، افزود: در کنفرانس مدیریت استراتژیک چالش‌ها و مشکلات حوزه کسب و کار مطرح می‌شود تا دانشگاهیان علاوه بر کسب ایده از اهالی صنعت راهکارهای مناسب برای حل مشکلات ارائه دهند.

همچنین دکتر نادر سید کلالی، دبیر اجرایی کنفرانس مدیریت استراژیک در ادامه مراسم درباره اهدای جایزه به شرکت‌های فعال گفت: جایزه براساس شاخص‌های مختلف استراتژی، قابلیت، مزیت و عملکرد طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: با ارزیابی و مقایسه شرکت‌ها، شرکت‌های هماهنگ با شاخص‌های مورد نظر، انتخاب و به جامعه معرفی می‌شود.

دبیر اجرایی کنفرانس مدیریت استراتژیک با اشاره به اینکه جایزه براساس طرح‌های ملی استراتژیک طراحی شده است، اظهار کرد: باوجود ثبت نام بیش از یکصد شرکت به دلیل محدودیت‌های بسیار زمانی تنها ۱۰ شرکت انتخاب شدند.

به گفته سید کلالی، جایزه سطوح مختلفی دارد؛ برنزین استراتیپوس، سیمین استراتیپوس، گلد استراتیپوس و الماس استراتیپوس به ترتیب از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح جایزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب شرکت‌ها در هر سطح ارزیابی می‌شود و ممکن است در یک ردیف چند شرکت نیز قرار داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.