صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / شکاف‌های اسرارآمیز چاهکوه
شکاف‌های اسرارآمیز چاهکوه

/جاذبه‌های گردشگری ایران/

شکاف‌های اسرارآمیز چاهکوه

بدو از ورود به تنگه با چنان آرامشی روبه‌رو می‎شوید که وصف ناپذیر است. سکوت و خنکای دیواره‌های این تنگه تمام احساس‌های شیرین گذشته‌تان را پیش چشمتان می‌آورد و شما را مجبور می‌کند از بودن در این مکان لذت ببرید.

«چاهکوه» تصویری از وهم‌و‌خیال

به گزارش کسب و کار نیوز، تنگه‌ها و دره‌های فرسایش یافته یکی از دیدنی‌ترین نقاط در تمام جهان هستند که کشور ما هم از این موهبت بی‌نصیب نمانده و «دره چاهکوه» یکی از این تنگه‌های فرسایش یافته است.

قشم شهری در دل آب‌های خلیج‌فارس میزبان گردشگران داخلی و خارجی است تا با جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی که دارد یکی از مقاصد گردشگری باشد. «دره چاهکوه» یکی از این جاذبه‌های گردشگری  بوده که مدتی است توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب کرده است. 

چاهکوه نمایشی از فرسایش سنگ‌های رسوبی به عمق ۱۰۰ متر است که دنیای جدید را برایتان رقم می‌زند و  گویی با ورودتان، به مکانی تازه و دور از ذهن وارد شده‌اید. 

این دره در ۷۰ کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی در دل کوه سنگی یک‌پارچه که به شکل ضربدر برش خورده است، قرار دارد. 

«تنگه چاهکوه» از چهار طرف، چهار تنگه دارد و در قسمت‌هایی که دیواره‌ها به هم می‌رسند فاصله آن‌ها از هم شاید به حدود نیم متر برسد.

این دره در گذشته محلی برای ذخیره آب بوده و چون آب در زمان قدیم از تقدس خاصی برخوردار بوده است به «دره مقدس» هم شهرت دارد و در تابلوی اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم با این نام معرفی شده است.

دلیل نام‌گذاری چاهکوه وجود چاه‌هایی است که در ابتدای دره حفر شده است؛ چند چاه کم عمق و کانال‌هایی برای هدایت آب از سوی اهالی روستای چاهو حفر شده است و نوشیدن از آب زلال و خنک این چاه‌ها بدون لطف نیست.

زمانی که وارد این دره می‌شوید دیوارهای بلند به استقبال شما می‌آیند و شما در احاطه آن‌ها قرار می‌گیرید و آن جا است که سهم کمتری از آسمان به شما تعلق می‌گیرد و سایه همراهتان می‌شود. 

درخشش ستارگان در شب جلوه خاصی به چاهکوه می‌دهد و وقتی از بین دیواره‌های این تنگه به آسمان نگاه می‌کنید فرشی از ستاره بالای سر شما خود نمایی می‌کند و تصویری را به وجود می‌آورد که هیچ کجای دنیا آن‌ را نخواهید دید. 

تجربه سفر به چاهکوه تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش است و دیدن این مکان آن‌قدر شما را از زمان حال دور می‌کند که برای لحظه‌ای احساس می‌کنید زمان متوقف شده و شما در این مکان به تنهایی به تمام آرزوهایتان خواهید رسید. حفره‌هایی که بالا و پایین بودن آن‌ها تمام استرس‌هایتان را نابود و شما را با خود برای تجربه‌ای جدید همراه می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.