صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / شرکت گاز استان اردبیل در میان برگزیدگان جشنواره ملی ابتکارها و اختراع‌های سوخت و احتراق
شرکت گاز استان اردبیل در میان برگزیدگان جشنواره ملی ابتکارها و اختراع‌های سوخت و احتراق

شرکت گاز استان اردبیل در میان برگزیدگان جشنواره ملی ابتکارها و اختراع‌های سوخت و احتراق

شرکت گاز استان اردبیل موفق به کسب رتبه دوم در سومین جشنواره ملی ابتکارها و اختراع های سوخت و احتراق شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, فیروز خدایی، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در این باره گفت: طرح ارائه شده از سوی واحد پژوهش این شرکت در سومین جشنواره ملی ابتکارها و اختراع‌های سوخت و احتراق از میان طرح‌های ابتکاری، حائز رتبه دوم شد.
وی با اشاره به اینکه همه مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی مشعل‌های نسل جدید (از نوع ماژولار و دمنده‌دار) در داخل کشور و توسط متخصصیان و مهندسان ایرانی انجام شده است، ادامه داد: تست‌های انجام شده روی مشعل‌های نسل جدید نشان‌دهنده کارایی بیشتر این نوع مشعل‌ها در مقایسه با مشعل‌های اتمسفریک است و اکنون در چند ایستگاه استان از این نوع مشعل به صورت پایلوت استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل درباره مزایای طرح پژوهشی یادشده، اظهار کرد: با توجه به اقدام‌های انجام شده در این زمینه، با نصب مشعل‌های دمنده‌دار در ایستگاه‌های استان، شاهد کاهش مصرف انرژی گرمکن‌ها به میزان ۲۲ تا ۶۵ درصد بوده‌ایم که این میزان صرفه‌جویی قابل ملاحظه است و به‌زودی سایر گرمکن‌های ایستگاه‌های استان نیز به مشعل‌هایی با تکنولوژی برتر مجهز می‌شوند.
شایان ذکر است، سومین جشنواره ملی ابتکارها و اختراع‌های سوخت و احتراق با حضور جمعی از اهالی صنعت و دانشگاه با همکاری بنیاد ملی نخبگان، چهارشنبه یکم اسفند ماه ۱۳۹۷، در محل دانشگاه تربیت مدرس با موضوعات تجهیزات و سیستم‌های اطفای حریق، تجهیزات کنترلی در سامانه‌های احتراقی، تجهیزات ایمنی در فرآیندهای احتراق و تبدیل انرژی و …. برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.