صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترامپ موعد افزایش تعرفه‌ واردات کالاهای چینی را به عقب انداخت
ترامپ موعد افزایش تعرفه‌ واردات کالاهای چینی را به عقب انداخت

ترامپ موعد افزایش تعرفه‌ واردات کالاهای چینی را به عقب انداخت

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، در نتیجه مذاکرات تجاری اخیر میان واشنگتن و پکن، موعد تعیین شده برای افزایش چشمگیر تعرفه‌های آمریکا علیه واردات حجم بالایی از کالاهای چینی را به تعویق می‌اندازد.

چین و آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با استناد به “پیشرفت اساسی” در مذاکرات تجاری جاری بین کشورش با چین ضرب الاجل تعیین شده برای افزایش تعرفه‌ واردات انبوهی از کالاهای چینی به آمریکا که برای تاریخ اول مارس در نظر گرفته شده بود را به عقب می‌اندازد. قرار بود این تعرفه‌ها به ۲۵ درصد افزایش یابد.

براساس اعلام قبلی  از سوی دولت ترامپ این افزایش تعرفه برای واردات کالاهای چینی به ارزش بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده و قرار بود از اول مارس پیش رو بعد از یک آتش بس ۹۰ روزه در جنگ تجاری دولتهای آمریکا و چین اجرا شود. به این ترتیب این تعرفه‌ها همچنان در ۱۰ درصد باقی خواهند ماند.

ترامپ گفت: واشنگتن و پکن پیشرفت چشمگیر در چند حوزه شامل حمایت از مالکیت معنوی، انتقال فناوری، کشاورزی، خدمات، ارز و بسیاری از مسائل دیگر کسب کردند.

او مشخص نکرد که این ضرب الاجل تا کی به عقب می‌افتد.

ترامپ همچنین گفت، در نتیجه این پیشرفت‌ها قرار شده او و شی جینپینگ رئیس جمهور چین نشستی در اقامتگاه ترامپ در مارالاگو در فلوریدای آمریکا داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: من در نتیجه این مذاکرات بسیار مفید، اعمال افزایش تعرفه‌های واردات آمریکا که برای اول مارس تعیین شده بود را به عقب می‌اندازم.

او در ادامه خاطر نشان کرد: با این فرض که دو طرف پیشرفت بیشتری کسب کنند، ما در حال برنامه ریزی برای نشست جدیدی میان من و شی جینپینگ رئیس جمهور چین در مارالا گو به هدف به نتیجه رساندن یک توافق هستیم. این تعطیلات آخر هفته اخیر برای آمریکا و چین بسیار خوب بود.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین به عنوان دو اقتصاد اول جهان تأثیر بسیاری بر بازارها گذاشته و بسیاری از سرمایه گذاران تحولات مربوط به آن را با توجه به رشد اقتصادی کند در جهان دنبال می‌کنند.

اخیراً یک هیات از مقامهای چینی برای جدیدترین دور مذاکرات تجاری با آمریکا در واشنگتن بود و در روز گذشته نشستهایی را بر سر جزئیات بیشتر مربوط به یک توافق تجاری برگزار کرد.

در همین راستا سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا گفت: چین متعهد به خریداری میزان ۱۰ میلیون تُن بیشتر از سویای آمریکا در مذاکرات روز جمعه شد و این نشان دهنده حس نیت چین است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.