صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تحقق یکصد هزار متر حفاری در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی
تحقق یکصد هزار متر حفاری در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی

تحقق یکصد هزار متر حفاری در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی

مدیر پروژه حفاری ۲۲ حلقه چاه در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از تحقق یکصد هزار متر حفاری در اجرای این پروژه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حمیدرضا شفیعی‌مکوند گفت: عملیات حفاری این چاه‌ها به‌طور کامل پایان یافته است و در مجموع ۱۴ حلقه چاه روی دو سکوی SPD۱۴- A و SPD۱۴ – C تکمیل، نهایی و تحویل کارفرما شد.
وی افزود: بر اساس محاسبات کارفرما، تولید یک میلیارد فوت‌مکعب گاز از این ۲۲ حلقه چاه در برنامه بود که با توجه به همکاری و هماهنگی میان متخصصان ملی حفاری و شرکت نفت و گاز پارس و کیفیت عملیات در عمل استحصال این میزان گاز از ۱۴ حلقه چاه تحقق یافت.
مدیر پروژه حفاری ۲۲ حلقه چاه در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری با بیان اینکه اجرای پروژه حفاری ۲۲ حلقه چاه گازی در فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از حضور این شرکت در حفاری فازهای یک، ۹ و ۱۰ و ۱۷ و ۱۸ در این موقعیت در شمار پروژه‌های اجرایی از سوی شرکت ملی حفاری در میدان‌های مشترک است، اظهار کرد: مراحل تکمیل نهایی هشت حلقه چاه باقی مانده در این فاز نیز در دستور کار قرار دارد.
شفیعی‌مکوند با اشاره به اینکه هم‌اکنون دستگاه‌های حفاری این شرکت از منطقه فاز ۱۴ ترخیص شده‌اند، گفت: با ابلاغ برنامه کارفرما مبنی بر انجام مراحل تکمیلی چاه‌های باقی‌مانده، یک دستگاه حفاری در موقعیت مستقر و مراحل پایان کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
وی به پایان عملیات حفاری و تکمیل ۱۴ حلقه چاه به‌مدت ۵۲ روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی کارفرما اشاره کرد و افزود: این شرکت آمادگی کامل برای انجام عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی این صنعت در مناطق دریایی را دارد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.