صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کاخ سفید از سکه‌های “مذاکرات صلح” آمریکا و کره شمالی رونمایی کرد
کاخ سفید از سکه‌های “مذاکرات صلح” آمریکا و کره شمالی رونمایی کرد

کاخ سفید از سکه‌های “مذاکرات صلح” آمریکا و کره شمالی رونمایی کرد

فروشگاه وسایل کادویی کاخ سفید برای دومین نشست پیش روی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون که قرار است هفته آینده در ویتنام برگزار شود، سکه جدیدی را رونمایی کرد.

سکه ترامپ و اون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری سی بی اس، سکه معرفی شده توسط کاخ سفید به قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد و تنها محدود به هزار عدد است. روی این سکه نوشته شده است: “راه جدید به سوی صلح” و “یک نقطه عطف در کار کردن برای خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کره”.

در این سکه همچنین از مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی یاد شده است، گرچه قرار نیست در نشست مذکور حضور داشته باشد.

فروشگاه وسایل کادویی کاخ سفید تصویر این سکه برای نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را منتشر کرده است.

کاخ سفید اطلاعات اندکی را در مورد اینکه رئیس جمهور چگونه در حال آماده کردن خود برای نشست با رهبر کره شمالی بوده است اعلام کرده و همچنین اطلاعات زیادی در مورد اینکه مواضع و اهداف اصلی او در این نشست دقیقاً چه چیزی است، نداده است. هنگامی که از کاخ سفید در مورد اهداف اصلی آمریکا در این نشست پرسیده شد “کالی آن کانوی” مشاور ارشد کاخ سفید گفت که می‌خواهد در روند خلع سلاح هسته‌ای پیشرفت ایجاد کند.

او گفت: رئیس جمهور آمریکا این را آشکارا نشان داده که خواستار ملاقات دوم با رهبر کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره است که این به همه سود می‌رساند و البته این را هم بگوییم که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به ترامپ گفته بود کره شمالی بزرگترین چالش تو خواهد بود.

کانوی ادامه داد: پس او (ترامپ) سعی دارد تا از عهده این چالش بربیاید؛ ما همین الان هم بسیار جلو هستیم. ما بازداشت شدگان را به خاک آمریکا باز گرداندیم. معاون رئیس جمهور به هاوایی رفت تا باقیمانده اجساد سربازان ما در جنگ کره را تحویل بگیرد؛ تلاشی صورت گرفته تا به جنگی که حدود هفت دهه است که در کره جریان دارد پایان داده شود و رسیدن به خلع سلاح هسته‌ای بسیار هدف مهمی است و همین دلیلی است که دونالد ترامپ به دنبال یک نشست دوم است و برای این هدف به چنین مسافت طولانی‌ای سفر می‌کند. اما در عین حال تحریم‌ها ادامه دارد.

سال گذشته دونالد ترامپ بعد از اولین نشستش با کیم جونگ اون توئیت کرد که کره شمالی دیگر یک تهدید نیست. اما پنتاگون موافق این مسئله نیست. سال گذشته بررسی موشکی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بر طبق یافته‌هایش کره شمالی همچنان به عنوان یک تهدید باقی مانده است و کره شمالی همچنان نیاز دارد تا مدارکی مبنی بر نابودی برنامه هسته‌ای خود ارائه دهد.

جونگ پاک، تحلیلگر ارشد سابق سیا به سی بی اس نیوز گفت: کیم جونگ اون تسلیحات را به عنوان “ضامن نهایی” برای زنده ماندن می‌بیند. این باعث می‌شود تا پرسش‌ها در مورد اینکه اصلاً خلع سلاح چه معنی‌ای دارد بالا بگیرد.

مقامات ارشد دولت اوایل این هفته اما در تماسی ویدئویی به خبرنگاران اعلام کردند که معنی مشترکی که توسط آمریکا و کره شمالی از خلع سلاح ارائه شده باشد، وجود ندارد.

دونالد ترامپ اوایل هفته آینده آمریکا را به مقصد ویتنام برای دومین نشست خود که برای چهارشنبه و پنجشنبه برنامه‌ریزی شده است، ترک می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.