صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / فعالیت ۱۸۹ تیم اضطرار برای ارائه خدمات بهداشتی در سوانح و حوادث

فعالیت ۱۸۹ تیم اضطرار برای ارائه خدمات بهداشتی در سوانح و حوادث

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور به اشاره به راه‌اندازی ۱۸۹ تیم اضطرار در کشور برای ارائه خدمات بهداشت روانی و بهداشت محیط در سوانح، از سازماندهی گروه‌های اضطرار خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «افشین علیخانی» در مراسم آغاز بکار دوره آموزشی ضمن خدمت منطقه‌ای کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت روان که به میزبانی هلال احمر یزد آغاز شد، آمادگی مناسب در برابر حوادث احتمالی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: تاکنون ۱۸۹ تیم اضطرار در سطح کشور برای ارائه خدمات بهداشت روانی و بهداشت محیط راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از سازماندهی گروه‌های اضطرار ارائه خدمات بهداشت روان و بهداشت محیط در سوانح و حوادث خبر داد و گفت: گروه‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در سه سطح سازماندهی می‌شوند که این تیم‌ها در سطح یک ارائه خدمات قرار دارند.

مدیر کل معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بیان کرد: ما در حال حاضر تیم‌های ERU که اهمیت بالایی در بحث بین‌الملل دارد را تشکیل داده‌ایم که همین تیم به عنوان اولین کشور مسلمان است که تشکیل شده و می‌تواند در حوادث و سوانح اقدامات مناسبی انجام دهد.

«محسن حرازی‌زاده» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم گفت: گروه‌های اضطرار جمعیت هلال احمر شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس تغذیه، بهداشت محیط و بهداشت روان و سه امدادگر است که در مواقع بحرانی خدمات خود را به حادثه دیدگان ارائه می دهند.

وی بازگشت وضعیت به حالت عادی در مناطق حادثه دیده با هدف زمینه‌سازی برای امداد و نجات و حضور دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق آسیب دیده  از حوادث را از وظایف و ماموریت‌های گروه‌های اضطرار بهداشت محیط و بهداشت روان جمعیت هلال احمر اعلام کرد.

در این همایش ۱۰۰ نفر از کارشناسان استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد به مدت ۲ روز حضور دارند و با روش‌های مختلف مداخله در حوادث طبیعی در زمینه بهداشت روانی و بهداشت محیط آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.