صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / دورهمی ۳۵ کشور در چابهار
دورهمی ۳۵ کشور در چابهار

دورهمی ۳۵ کشور در چابهار

سه معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار سیستان و بلوچستان در آستانه برگزاری همایش بین المللی توسعه چابهار از طرح توسعه بندر چابهار و محل برگزاری این همایش بازدید کردند.

چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: افزایش ترافیک کالا و سرمایه گذاری بخش خصوصی از اهداف برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار است.

« بهروز آقایی » افزود: از ۳۵ کشور برای شرکت در این رویداد مهم دعوت شده است و معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر جهاد کشاورزی از دیگر مهمانان این همایش هستند.

وی با اشاره به آمادگی بندر چابهار برای میزبانی از همایش بین المللی توسعه چابهار ادامه داد: افتتاح تعدادی از طرح های عمرانی و طرح‌های سرمایه گذاری، ارائه سخنرانی و بازدید مهمانان از زیر ساخت های طرح توسعه بندر چابهار از برنامه های این همایش است.

وی بیان کرد: افتتاح و بهره برداری از ۲+۶ دستگاه مکنده غلات و آغاز عملیات تخلیه کشتی کانتینری با تجهیزات استراتژیک جدید با فرمان وزیر راه و شهرسازی و بازدید دکتر اسلامی از ۲٫۵ کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی، از جمله برنامه هایی است که ششم اسفند ماه برگزار می شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهره برداری از افزایش ظرفیت آب شیرین کن بندر شهید بهشتی چابهار، لابراتوار آموزش تخصصی، درمانگاه و رصد خانه کوی مسکونی بندر شهید بهشتی چابهار و کاشت ۵۰ اصله نهال توسط نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این همایش با عنوان پیوند سبز از دیگر برنامه‌های ششم اسفند ماه در چابهار است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه های بخش های دولتی و خصوصی و قراردادهای سرمایه گذاری نیز در قالب همایش بین‌المللی توسعه چابهار امضا و مذاکرات بخش های دولتی و خصوصی هم در این روز برگزار می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: معرفی توانمندی های بندر چابهار به عنوان پیونده دهنده کشورهای منطقه، ایجاد ترافیک مسافری دریایی، افزایش ترافیک کالا، سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه های دریایی مشترک میان کشورهای منطقه دریای عمان و اقیانوس هند و پذیرش و جذب اعضای جدید از دیگر کشورها به توافق نامه چابهار از اهداف برگزاری این همایش بین المللی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.