صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / توجه به فرهنگ عامه موجب رشد فرهنگی کشور می‌شود
توجه به فرهنگ عامه موجب رشد فرهنگی کشور می‌شود

قائم مقام مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

توجه به فرهنگ عامه موجب رشد فرهنگی کشور می‌شود

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: گناباد، شهری پویا در حوزه فرهنگ و هنر بوده و هنرمندان شناخته شده‌ای در سطح کشور دارد؛ توجه به فرهنگ عامه مردم در روستاها و شهرها موجب رشد و تعالی فرهنگ در سطح کشور می‌شود.

قائم مقام مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز، یوسف امینی در اجتماع هنرمندان گناباد که در دومین روز از هفته فرهنگ و هنر این شهرستان در محل تالار باران برگزار شد، عنوان کرد: توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی و اجتماعی مقدم است؛ اگر شهرستان، استان و کشوری به توسعه فرهنگی دست پیدا کند قطعا بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را شاهد نخواهد بود و احساس تعلق خاطر و رضایت‌مندی به محیط زندگی نیز در آن جامعه افزایش خواهد یافت.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: انسان کامل‌ترین مخلوق خدا بوده که این وجه تمایز نسبت به سایر مخلوقات در داشتن قوه عقل، اندیشه، تفکر و حق مسئولیت پذیری است.

وی ادامه داد: خدا در هنرمندان یک ودیعه به امانت داده است، این امانتی که خدا به جمع محدودی از افراد داده یک مسئولیت است که باید از آن ودیعه در موضوعات مختلف جامعه استفاده شود.

امینی عنوان کرد: اگر هنر راکد بماند و مطابق با نیازهای روز پیش نرود و اگر فرهنگ مولد نباشد و به آن توجه نشود به توسعه فرهنگی نخواهیم رسید.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین گفت: باید با استفاده از پیشینه، سنت‌ها، آداب و رسوم، فرهنگ و تمدن و همه داشته‌های فرهنگی برای رفع نیازهای امروز جامعه گام برداشت؛ توجه به فرهنگ عامه مردم روستاها و شهرها موجب رشد و تعالی فرهنگ در سطح کشور می‌شود.

در پایان این برنامه از تعدادی از هنرمندان پیشکسوت، مقام آورندگان بخش‌های خوشنویسی و نقاشی رنگ روغن جشنواره خاتون خورشید و خانواده مرحوم رضایی از هنرمندان نام آشنای موسیقی گناباد تجلیل شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.