صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بانک اطلاعات تعاونی‌ها رونمایی شد
بانک اطلاعات تعاونی‌ها رونمایی شد

بانک اطلاعات تعاونی‌ها رونمایی شد

بانک جامع اطلاعات تعاونی های کشور با هدف ایجاد زیرساخت اولیه و بسترسازی برای دریافت اطلاعات تعاونی‌ها رونمایی شد.

تعاون

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به رویکرد اتاق تعاون ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشور توسط این نهاد، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در همین راستا، اتاق تعاون ایران با استفاده از امکانات داخلی و حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط نسبت به تولید و راه اندازی بانک جامع اطلاعات تعاونی‌های کشور (باتا) اقدام کرده است.

این بانک اطلاعاتی، مدیریت اطلاعات تمامی اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون کشور را در خود جای داده و طراحی، تولید و راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات تعاونی‌های کشور مطابق با اقلام اطلاعاتی”سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور” مد نظر بوده است که با هدف ایجاد زیرساخت اولیه به منظور بسترسازی برای دریافت اطلاعات تعاونی‌ها و با دریافت دسترسی کلاس یک از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی شده است.

پس از اتمام این فاز، قابلیت دریافت و ذخیره اطلاعات تعاونی‌های کشور در اتاق تعاون ایران فراهم شده و به موجب آن ایجاد ارتباط برخط با سازمان ثبت اسناد و املاک بر روی هشت قلم اطلاعاتی پایه تعاونی‌های کشور تحقق یافته است.

همچنین با توجه به راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی در اتاق تعاون ایران، پس از تکمیل سامانه اطلاعاتی (باتا) امکان اتصال این سامانه به میز خدمت الکترونیکی اتاق تعاون ایران فراهم شده که اعضای بخش تعاون می‌توانند از طریق پورتال جامع اتاق تعاون ایران به آدرس www.icccoop.ir درخواست‌های خود را در میز خدمت الکترونیک و باشگاه اتاق ثبت و خدمات دریافت کنند.

اتاق تعاون ایران همانند اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی ایران، نسبت به راه اندازی سامانه صدور گواهی مبدا صادراتی برای اعضای بخش تعاون اقدام کرده که این امر در راستای توسعه، تشویق و تسهیل در امور صادرات اتاق‌های تعاون کشور پایه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.