چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اشتغال فراوان در حوزه فرهنگ و هنر کردستان نهفته است
اشتغال فراوان در حوزه فرهنگ و هنر کردستان نهفته است

استاد دانشگاه کردستان:

اشتغال فراوان در حوزه فرهنگ و هنر کردستان نهفته است

استاد دانشگاه کردستان در حوزه اقتصاد با اشاره به ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: اشتغال فراوان در این بخش نهفته است که با فعال کردن پتانسیل های درونی استان و عرضه خدمات فرهنگی و هنری می تواند ارزش افزوده ایجاد کرد.

حامد قادرزاده در نشست تخصصی موانع اشتغال و کارآفرینی فرهنگی و هنری با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و مدیران مسئول انجمن های فرهنگی هنری استان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و هنر این تفکر وجود دارد که فعالیت های فرهنگی و هنری نمی تواند اقتصادی باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، وی با بیان اینکه در واقعیت خلاف این تفکر صدق می کند، ادامه داد: درآمد سرانه جامعه در طی زمان از سمت گروه ها خوراکی به سمت گروه های غیرخوراکی تغییر می یابد و بر همین اساس یکی از عناصر مورد تقاضا آحاد جامعه گرایش به سمت کالاهای فرهنگی و هنری است.
قادرزاده با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه امروز عنوان کرد: توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و ایجاد اشتغال برای هنرمندان و فعالان فرهنگی از جمله فرصت ها و ظرفیت های است که لازم است برای آن برنامه ریزی کرد.
این استاد دانشگاه در حوزه اقتصاد همچنین گفت: برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن این فعالیت ها، مهمترین مسئله شناسایی جامعه هدف و تعیین تقاضاهای بالقوه موجود در مقابل فعالیت های مختلف فرهنگی هنری جامعه است.
وی افزود: برای این مهم هم بخش دولتی موظف است کمک کند تا پتانسیل های موجود جامعه شناسایی شود و هم فعالان فرهنگی موظفند با معرفی کار درست مشروط بر جذب مخاطب با رعایت ساختار خاص فرهنگی عقیدتی خاص استان نسبت به عرضه کار خود تلاش کنند.
وی با بیان اینکه همه افرادی زمانی را برای فراغت اختصاص می دهند، اذعان کرد: مجتمع های فرهنگی و هنری و فعالان این حوزه باید برای پر کردم اوقات فراغت تمام اقشار جامعه فکر کنند چرا که در تمامی حوزه ها افراد با هر سن و جنسیتی نیازمند دریافت خدمات فرهنگی و هنری هستند.
قادرزاده اضافه کرد: بسته به نوع تقاضا موجود در بازار باید عرضه باید فراهم باشد و عرضه هر چه متناسب تر با جامعه هدف باشد، بازار کامل تری در این بخش تشکیل می شود.
این استاد دانشگاه با تاکید بر شناسایی فراوانی علاقه مردم در بخش های مختلف بیان کرد: لازم است انجمن های هنری فعال تر حرکت کنند و انجمن انجمن ها به وجود بیایید و در این راستا رسانه و تبلیغات می تواند به اقتصادی کردن فعالیت ها کمک کند.
با اشاره به ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: اشتغال فراوان در این بخش نهفته است که با فعال کردن پتانسیل های درونی استان و عرضه خدمات فرهنگی و هنری می تواند ارزش افزوده ایجاد کرد.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه امروز نیز گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری عرضه غذای روح است و اگر تناسب عرضه با نیاز متقاضی وجود داشته باشد، مردم با هر شرایط اقتصادی حاضر هستند برای فعالیت های فرهنگی هنری سهم بگذارند.
قادرزاده با بیان اینکه کردستان از قدیم ایام پرورش دهنده هنرمندان و فرهیختگان بزرگی بوده استف خاطر نشان کرد: این استان قدمت چندین هزار ساله دارد و در این مناطق غنای خاص فرهنگی وجود دارد و از نظر فیزیکی، ساختاری و تاریخی فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ و هنر این منطقه از طریق هنرمندان آن می تواند شکل بگیرد.
در ادامه این نشست هرکدام از فعالا فرهنگی و مدیران مسئول انجمن های فرهنگی و هنری به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.