صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / احمدی: ورزش روستایی اولویت رهبری است/ جعفری: ۱۵۸۱ جشنواره در کشور برگزار کردیم
احمدی: ورزش روستایی اولویت رهبری است/ جعفری: ۱۵۸۱ جشنواره در کشور برگزار کردیم

مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های روستایی

احمدی: ورزش روستایی اولویت رهبری است/ جعفری: ۱۵۸۱ جشنواره در کشور برگزار کردیم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: ورزش‌های روستایی از اولویت‌های مقام معظم رهبری هستند.

عبدالحمید احمدی

به گزارش کسب و کار نیوز، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش‌های روستایی و ورزش‌های بومی و محلی از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (یکشنبه) پنجم اسفند ماه ۱۳۹۷ با حضور غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، حجتی مدیر کل توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان و مستجاب الدعوه دبیر امور مجامع برگزار شد که در این مجمع، عملکرد یکساله فدراسیون ورزش‌های روستایی اعم از مسائل مالی و مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا جعفری در ابتدای این مجمع به برنامه‌های انجام شده این فدراسیون در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت ۷۰ همایش را در مناطق روستایی برای پیشرفت ورزش‌های عشایری برگزار کردیم که نتایج نسبتاً قابل قبولی داشت اما همانطور که می‌دانید، به دلیل شرایط ارز در بازار، با بالا رفتن قیمت اجناس برای خرید برخی لوازم ورزشی معذوریت‌هایی داشتیم.

او افزود: در راستای توسعه ورزش‌های روستایی ۱۵۸۱ جشنواره را در سراسر کشور برگزار کردیم که نتیجه آن‌ها هم برگزاری ۱۰۵۰ مسابقه بومی و محلی بود که می‌تواند باعث کشف استعدادها از مناطق مختلف کشور شود. همچنین لازم می‌دانم که به ۱۵ مجمع انتخاباتی نیز اشاره کنم که آنها را در طول سال برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی ادامه داد: خوشبختانه ما طی این یک سال در بحث قهرمان پروری نیز عملکرد خوبی داشتیم و همانطور که مستند است، ۱۳ مدال مختلف را تنها با اعزام ۲۰ ورزشکار به مسابقات جهانی عشایری در قرقیزستان کسب کردیم که یک نتیجه قابل قبول است. با این تعداد کم ملی‌پوش، ایران رتبه ششم را از بین ۸۰ کشور به دست آورد که نشان از پتانسیل بالای ورزش‌های سنتی و فدراسیون روستایی و عشایری است.

او با اشاره به اهمیت توسعه ورزش‌های بومی و محلی، توضیح داد: مطمئناً توسعه این رشته‌ها باعث استعدادیابی برای برخی رشته‌های قهرمانی نیز می‌شود که به همین منظور، چندین دوره کلاس آموزش مربیگری و داوری نیز برگزار کردیم تا سیاست‌های وزارت ورزش را در پیش گرفته باشیم. نکته‌ای هم که به آن تاکید دارم این است، یکی از اهداف ما انتشار کتاب قوانین و معرفی رشته‌های بومی برای ورزش‌های روستایی است که در این راستا نیاز به حمایت مالی داریم. ما اگر بخواهیم این کتاب را در یک جلد منتشر کنیم قطعاً قطر آن بیش از ۵۰ سانتی‌متر می‌شود، به همین منظور تصمیم داریم آن را در چند جلد منتشر کنیم که برای رسیدن به این مهم نیازمند حمایت هستیم. امیدوارم وزارت ورزش به این موضوع مهم توجه خاصی کند.

در ادامه این مجمع، عبدالحمید احمدی با اشاره به درخواست‌های اعضای مجمع گفت: من قول می‌دهم با یک برنامه دقیق‌تر ورزش‌های روستایی را در وزارتخانه با همکاری فدراسیون مدیریت کنیم. همچنین نقش شما به عنوان رؤسای هیأت‌ها کاملاً تأثیر گذار است و اگر شرایط شما خوب باشد می‌توان به آینده این فدراسیون امیدوار بود. فدراسیون نیز نقش واسط را دارد تا با یک حمایت بیشتر در جهت تحقق اهداف هیأت‌ها با وزارت ورزش در ارتباط باشد.

او ادامه داد: این فدراسیون دستاورد انقلاب اسلامی است و قبل از انقلاب چنین فدراسیونی نبود که به همین دلیل، مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است و تا کنون نیز نتایج و اتفاقات خوبی را هم رقم زده است. از این رو حفظ چنین دستاوردی از اهداف مهم ما است. ما هرچقدر در جهت توسعه و تقویت بازی‌های بومی، محلی و رشته‌های سنتی تلاش و هزینه کنیم جا دارد چون یک سرمایه گذاری برای تقویت هویت کشورمان است چون تداوم این رشته‌ها روابط بین اقوام مختلف کشورمان را نیز بهبود می‌بخشد. با توجه به این شرایط مطمئن باشید وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

معاون وزیر ورزش در خصوص تقویت ورزش در بخش روستایی گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما برای سال ۹۸ تقویت بازی‌های بومی و محلی است لذا، این حوزه از اولویت‌هایی است که مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزیر ورزش به آن تاکید دارند، پس قطعاً توجه به این فدراسیون بیش از پیش خواهد بود.

او در مورد بحث سازماندهی بهتر خانه‌های ورزش روستایی نیز گفت: خانه‌های روستایی در قالب یک فعالیت با هدف توسعه ورزش روستایی از سال ۹۴ شروع شد که عمده زحماتش هم بر عهده این فدراسیون بوده است. مطمئن باشید شرایطی را برای توسعه ورزش روستایی فراهم می‌کنیم تا نتایج خوبی حاصل شود. مطمئناً اشکالاتی هم وجود دارد که باید باز خوردش را شما به ما اعلام کنید تا این خانه‌ها سازماندهی بهتری شوند.

احمدی در مورد انتقاد رؤسای هیأت‌ها به دلیل پرداخت بودجه به اداره کل استان‌ها گفت: با پشتیبانی از هیأت‌ها این اشکالات را به حداقل می‌رسانیم چون می‌دانیم هیأت‌ها مشکل زیادی برای دریافت مطالبات خود از اداره کل‌ها دارند و برنامه جدی‌تری داریم تا در این مورد هم ورود کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.