صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تامین رفاه عمومی با تکیه بر فناوری‌های نو
تامین رفاه عمومی با تکیه بر فناوری‌های نو

تامین رفاه عمومی با تکیه بر فناوری‌های نو

خلق ایده، کارآفرینی، ایجاد کسب و کارهای متنوع و مبتنی بر فناوری های نوآورانه از ویژگی استارتاپ هاست.

خلق ایده، کارآفرینی، ایجاد کسب و کارهای متنوع و مبتنی بر فناوری های نوآورانه از ویژگی استارتاپ هاست.
در سال های اخیر واژه استارتاپ یا کسب و کارهای نوپا بسیار شنیده می شود. واژه ای که پشتوانه و تکیه آن به ایده های ناب جوانان این مرز و بوم است. ایده هایی که هر کدام به حل مشکلی با نگاه فناورانه می پردازد. استارتاپ هایی که با فعالیت خود تحولی در اقتصاد کشور ایجاد کرده اند و خلق ایده، کارآفرینی، ایجاد کسب و کارهای متنوع و مبتنی بر فناوری های نوآورانه از ویژگی آنهاست. اما بسیاری از این استارتاپ ها با قوانین حاکم بر فضای کسب و کار آشنایی ندارند. از اینرو مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی با انتشار فراخوانی سعی در آشنایی و ایجاد فرصت برای این استارتاپ های نوپا دارد. نخستین فراخوان این مرکز با عنوان “نوپاهای فناوری‌های همگرا” اردیبهشت ماه امسال منتشر شد. پس از داوری و ارزیابی نیز ۲۷ استارتاپ نوپا برای حضور در دوره های پیش شتابدهی انتخاب شدند.
در این دوره استارتاپ‌ها  با تمرکز روی مشتری و بازار، محصول خود را اعتبارسنجی کردند. در نهایت نوپاهایی که این دوره را پشت سر گذاشتند به مراکز توسعه کسب و کار برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند. هر کدام از استارتاپ های حاضر در این دوره محصولی فناورانه را تولید کردند اما مسیر تجاری‌سازی و ورود به بازار را نمی دانستند. حضور در این دوره این مشکل را رفع کرد. “میکا کامپوزیت”  از استارتاپ هایی است که در دوره های پیش شتابدهی حضور داشته است. این استارتاپ توانسته برای نخستین بار نانو کامپوزیت دندانی ضد پلاک میکروبی را در کشور تولید کند.  مسوول این استارتاپ نوپا معتقد است: بیشتر استارتاپ های نو پا شرایط ورود به بازار را نمی دانند بنابراین حضور در دوره های آموزشی این چالش را برای آنها تا حدی رفع می کند تا ایده و خلاقیت آنها در مسیر ورود به بازار قرار گیرد.
مدیر استارتاپ نو پای دیگر نیز که در این دوره ها حضور داشته است، بیان کرد: یادگیری مفاهیم مرتبط با بازار و تجاری سازی محصولات فناورانه هدف حضور ما در این دوره ها بود. حضور در این دوره تاثیر بسیاری در روند حرکت ما در مسیر پیش رویمان داشت. به گونه ای که روند حرکت ما را تغییر داد. نحوه ارتباط با مشتری و شناخت او مهمترین موضوعی بود که به آن رسیدیم.

همچنین مطالعه کنید:

بیش از ۷۰ درصد مبادلات بورس انرژی در حوزه صادرات است

به گزارش کسب و کار نیوز، علی نقوی در نشست «ظرفیت گواهی‌های کاهش انتشار آلایندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.