صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ورود محموله کمک‌های غذایی و دارویی از برزیل به ونزوئلا
ورود محموله کمک‌های غذایی و دارویی از برزیل به ونزوئلا

خبرگزاری فرانسه خبر داد؛

ورود محموله کمک‌های غذایی و دارویی از برزیل به ونزوئلا

خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه) گزارش داد که اولین بسته‌های کمک‌های بشردوستانه شامل موادغذایی و دارویی با کشتی از برزیل وارد کلمبیا شده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پیش از این، در اظهاراتی از تصمیمش برای بستن مرز این کشور با برزیل خبر داده و اقدام خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان برای وارد کردن کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه به داخل ونزوئلا را تحریک‌آمیز خوانده بود.

پس از بسته شدن مرزهای میان ونزوئلا با کلمبیا درگیری‌هایی میان نیروهای دولتی و تظاهرکنندگان روی داد. در این میان گفته می‌شود که اولین محموله‌های امدادی از مرزهای برزیل وارد ونزوئلا شده‌اند.

گوآیدو با انتشار توئیتی از این رویداد به عنوان “موفقیتی بزرگ” نام برد.

وضعیت در نواحی مرزی میان ونزوئلا و کلمبیا به طور نگران‌کننده‌ای وخیم شده است. مادورو دستور مسدود کردن بخش‌های بزرگی از نواحی مرزی کلمبیا را صادر کرده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در توئیتی هدف بستن سه گذرگاه کلیدی در مرز کلمبیا را “مقابله با تهدیدهای جدی و غیرقانونی از جانب کلمبیا علیه صلح در ونزوئلا” اعلام کرد.

به گفته مقامات کلمبیا در این میان سه سرباز ونزوئلایی از گارد ملی این کشور پست‌های خود را ترک کرده و به کلمبیا گریخته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.