صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش انصارالله به تصمیمات سیاسی اخیر عمر البشیر
واکنش انصارالله به تصمیمات سیاسی اخیر عمر البشیر

واکنش انصارالله به تصمیمات سیاسی اخیر عمر البشیر

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نسبت به تصمیم رئیس جمهوری سودان درخصوص انحالال دولت مرکزی و دولت‌های محلی و نیز اعلام وضعیت فوق‌العاده در کشورش واکنش نشان داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا،  المسیره اعلام کرد، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خاطرنشان کرد: اعلام تصمیم عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان درخصوص ترک پست ریاست حزب حاکم “کنفرانس ملی” نشانگر عدم توانایی البشیر برای اداره این حزب یا عدم پذیرش باقی ماندن وی در این سمت از سوی اعضای این حزب است. وی در هر دو حالت اذعان به این دارد که شایسته ماندن در رأس حکومت نیست و مردم سودان که خواهان رفتن وی از قدرت هستند، بیشتر شایستگی این را دارند که خواسته‌هایشان برآورده شود و وی از حزبش کنار رود.

وی در ادامه افزود: سخنرانی عمر البشیر خواسته‌های مردم را محقق نکرده و آنچه که وی از آن صحبت کرد، تنها یک نیرنگ بی‌فایده مقابل خواسته‌های سیاسی حزبی بود.

محمد علی الحوثی تصریح کرد: رئیس جمهوری سودان به جای پاسخ دادن به خواسته مردم، وضعیت فوق العاده را اعلام کرد که این اقدام اساساً بیانگر ترس عمر البشیر از اعتراضات علیه وی است و ما واکنش مردم به اقدامات وی را خواهیم شنید.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پایان اظهار داشت: من بر این باور هستم که هر آنچه که عمر البشیر گفت تنها حبابی برای آرام کردن خشم مردم خود بود.

رئیس‌جمهوری سودان پیشتر ضمن منحل کردن دولت فدرال و دولت‌های محلی ایالت‌های کشورش و اعلام وضعیت فوق‌العاده به مدت یک سال تصریح کرد، رای پارلمان این کشور به اصلاحات قانون اساسی را که به او اجازه نامزدی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌دهد، تعطیل اعلام کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.