صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نماینده پارلمان آلمان: اروپا به جای استقرار موشکهای آمریکایی به دنبال بهبود روابط با روسیه باشد
نماینده پارلمان آلمان: اروپا به جای استقرار موشکهای آمریکایی به دنبال بهبود روابط با روسیه باشد

نماینده پارلمان آلمان: اروپا به جای استقرار موشکهای آمریکایی به دنبال بهبود روابط با روسیه باشد

یک نماینده پارلمان آلمان خواهان جلوگیری از استقرار موشکهای آمریکایی در اروپا و تلاش برای بهبود روابط این قاره با روسیه شد.

نماینده آلمانی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یورگن تریتین، نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) گفت، امنیت اروپا در صورت همکاری با روسیه تضمین می شود.

این نماینده در ادامه تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید با استقرار موشک های آمریکایی در خاک خود مخالفت کرده و به جایش عادی‌سازی روابطش با روسیه را در دستور کار قرار دهد.

یورگن تریتین گفت: مقامات اروپایی به جای استقبال از موشکهای آمریکایی در قاره سبز، به فکر عادی سازی روابط با روسیه باشند. امنیت اروپا فقط با داشتن رابطه با روسیه امکان پذیر است.

وی افزود: اگر روسیه آماده است که یک قدم به سمت خلع سلاح حرکت کند، ناتو نه تنها باید پیشنهاد عقب نشینی بمبهای اتمی استراتژیک مستقر در اروپا را بدهد بلکه باید سیستم دفاع موشکی آمریکا را هم کنار بگذارد.

به نظر این نماینده، چنین توافقی با روسیه بر اساس منافع مشترک است.

وی تصریح کرد: هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که فقط انگشت اتهام به سمت روسیه نشانه می‌گیرد، کارش بی فایده است. دوبرابر کردن هزینه های نظامی که از طرف آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان قول داده شده، فقط به تحریک یک مسابقه تسلیحاتی منجر می‌شود.

این نماینده یادآور شد: این آمریکا بود که از معاهدات بین المللی مثل توافق هسته ای با ایران، توافق پاریس و توافق ممنوعیت موشکهای هسته ای میان برد (آی‌ان‌اف) خارج شده است نه روسیه. دونالد ترامپ و دولت او یک سیاست تهاجمی را دنبال می کنند که تهدیدی علیه اروپا به شمار می‌آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.