صفحه اصلی / سرخط خبرها / مجوز مجلس به پارک‌های فناوری برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها
مجوز مجلس به پارک‌های فناوری برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها

در جلسه علنی نوبت صبح امروز صورت گرفت

مجوز مجلس به پارک‌های فناوری برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها مجوز دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۴‌ اسفند) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۸، با اکثریت آراء، بند (الف) تبصره (۹) این لایحه را تصویب کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، در بند (الف) تبصره (۹) لایحه بودجه ۹۸ آمده است: به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیئت‌های امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۷ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

همچنین در بند (ب) این لایحه نیز تصریح شده است: صد‌ در صد (۱۰۰%) وجوه اداره‌ شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ تا سقف هشتصد میلیارد (۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز می‌­شود.

بند (ح) تبصره (۹) این لایحه نیز تأکید کرده است: شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل‌‌درصد(۴۰%) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ ماهه به میزان بیست و پنج‌درصد (۲۵%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.