صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / فعالیت‌های زیست محیطی شرکت ملی حفاری ارزیابی شد
فعالیت‌های زیست محیطی شرکت ملی حفاری ارزیابی شد

فعالیت‌های زیست محیطی شرکت ملی حفاری ارزیابی شد

در بازدید هیئتی از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از دستگاه حفاری ۳۲ فتح در منطقه شادگان، فعالیت‌ها و تلاش‌های شرکت ملی حفاری ایران در زمینه مسائل زیست محیطی بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, شقایق افشار، کارشناس مسئول پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: فعالیت شرکت ملی حفاری ایران در اعمال مدیریت پسماند در دستگاه حفاری ۳۲ فتح منطبق با استانداردهاست.
وی با بیان اینکه در عملیات حفاری یکی از مباحث مهم از نظر حفاظت محیط زیست بحث پسماند و کنده‌های حفاری است، افزود: روش کار و رعایت استانداردها بسیار مهم است تا از ایجاد آلودگی در منطقه جلوگیری شود و به محیط پیرامونی به‌ویژه در موقعیت‌هایی همانند تالاب‌ها کوچک‌ترین آسیبی وارد نشود.
کارشناس مسئول پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در اینجا براساس مشاهده‌ها و توضیحات ارائه شده از سوی دست‌درکاران شرکت ملی حفاری، اقدام‌های جاری بر اساس استانداردها بوده و تنها توصیه توجه جدی به کیفیت دفن‌کنده‌ها و پاکسازی محوطه دستگاه در پایان عملیات حفاری است.
در ادامه رحیم مجدمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت: اداره حفاظت محیط زیست شادگان در زمینه حفاظت از تالاب منطقه اقدام‌های خوبی داشته است و رعایت ضوابط و مقررات و توجه جدی به اکوسیستم آب و خاک ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
تازه‌ترین سامانه مدیریت پسماند روی دکل ۳۲ فتح
رضا مهدی‌پور، مدیر پروژه حفاری هشت حلقه چاه در خشکی به کارفرمایی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در شرکت ملی حفاری نیز گفت: در عملیات حفاری چاه شماره یک در میدان آرمان واقع در منطقه شادگان که به‌وسیله دستگاه حفاری ۳۲ فتح در حال اجراست، روزآمدترین سامانه مدیریت پسماند استفاده شده است.
وی افزود: با به‌کارگیری این تجهیزات، همه ضایعات و پسماندهای حاصل از فرآیند حفاری تصفیه و براساس استانداردها، ضوابط و شیوه‌های متداول جمع‌آوری شد و از بروز هرگونه آسیب به طبیعت جلوگیری به عمل می‌آید.
رعایت نکات زیست محیطی از الزام‌های کار
در ادامه مریم حمیداوی، رئیس واحد محیط زیست مدیریت اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران در این نشست تصریح کرد: رعایت نکات تعریف شده در ضوابط اچ‌اس‌یی در همه بخش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست از الزام‌های مورد تاکید صنعت نفت و به تبع آن این شرکت است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدام‌های موثر به منظور عملیات حفاری در این موقعیت بر اساس دستورعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: کارشناسان این مدیریت به‌طور مستمر بر عملکرد دستگاه نظارت دارند و تلاش‌شان بر توجه ویژه به مسائل زیست محیطی متمرکز است.
حبیب عساکره، سرپرست واحد کنترل پسماند حفاری مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران در این جلسه گفت: همه دکل‌های حفاری مستقر در مناطق عملیاتی میدان‌های نفتی آزادگان جنوبی و شادگان، به سامانه‌های مدیریت پسماند و امکانات تصفیه سیال حفاری مجهز است.
وی افزود: ‌هم‌اکنون بیش از ۲۰ دستگاه حفاری شرکت از تجهیزات لازم در این ارتباط استفاده می‌کنند و تجهیز دیگر دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
همچنین حسن زاهدی، مدیر پروژه اداره مهندسی ساختمان شرکت ملی حفاری ایران در چاه آرمان –۱ گفت : با توجه به حضور شرکت در پروژه‌های حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز و به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ سلامت اکو سیستم مناطق عملیاتی به خصوص در مجاورت منابع آبی منطقه طرح سیستم‌های مدیریت پسماند و محل دفن کنده‌های حفاری در مجاورت دستگاه‌های حفاری از سوی این اداره طراحی و اجرا شد.
وی درباره طرح احداث سامانه مدیریت پسماند حفاری این دستگاه حفاری افزود: با توجه به لزوم ایجاد این سیستم در مدت محدود و اجرای تعهدات قراردادی شرکت در قبال کارفرما، این پروژه در کمتر از ۴۵ روز اجرا و تحویل مدیریت پروژه شد.
روزآمد بودن دستگاه حفاری ۳۲ فتح
در ادامه حسن گندمکار، رئیس دستگاه حفاری ۳۲ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران گفت: این دستگاه از دکل‌های روزآمد شرکت ملی حفاری است که نزدیک به یک دهه در ناوگان این شرکت فعال است.
وی افزود: این دستگاه که به عنوان دستگاه نمونه از نظر ایمنی در سی‌ونهمین‌ سالروز تاسیس شرکت لوح سپاس گرفت هم‌اکنون در حال حفر یک حلقه چاه اکتشافی در موقعیت شادگان است.
وی با بیان اینکه این دکل تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۴ است، اظهار کرد: حفاری چاه شماره یک آرمان از اوایل آبان‌ماه امسال کلید خورد و هم‌اکنون در عمق بیش از ۳ هزار متری حفر چاه ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.