صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / شفاف سازی پرونده‌های حقوقی شهرداری تهران با راه‌اندازی سامانه جامع هوشمند

شفاف سازی پرونده‌های حقوقی شهرداری تهران با راه‌اندازی سامانه جامع هوشمند

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران از راه اندازی سامانه جامع هوشمند پرونده های حقوقی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، مسیر بررسی پرونده های حقوقی کوتاه تر شده است.

شهرداری تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، کامران فاخری افزود: بخشنامه‌هایی که به مناطق صادر می شود باید عیناً به آن ها عمل شود و در پرونده‌های مهم بایستی نمایندگان حقوقی شخصا حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به سامانه جامع هوشمند حقوقی افزود: در بحث سامانه جامع هوشمند که برای شفاف سازی پرونده‌ها و روند بررسی راه‌اندازی شده است باید به صورت جدی پیگیری شود زیرا سیستمی شدن پرونده ها مسیر بررسی را خیلی آسان کرده است. همچنین نیروهای شهربان و حریم‌بان باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا در هنگام اعمال قانون مرتکب جرم نشوند.

مدیر کل حقوقی شهرداری تهران تصریح کرد: در بزرگراه امام علی(ع) بالغ بر هزار و سیصد میلیارد هزینه شده است که متاسفانه تا کنون ۲۰ درصد از اسناد به نام شهرداری شده است و مناطق درگیر این طرح باید نسبت به توافقات صورت گرفته وارد عمل شوند و با همکاری ادارت املاک و مستغلات مناطق هرچه زودتر این سندها تعیین و تکلیف شوند.
وی اضافه کرد: نمایندگان حضوری باید اطلاعات بروزی داشته باشند و اطلاعات کامل و جامعی از پروندهای داشته باشند.

همچنین سید علیرضا حسینی شهردار منطقه چهار تهران نیز با اشاره به ضوابط و قوانین موجود شهرداری تهران گفت: برخی از ضوابط و قوانین شهرداری تهران مربوط به فعالیت مطب ها و دفاتر ازدواج و طلاق در مجتمع های مسکونی و .. قدیمی است و نیاز به بازنگری و رسیدگی مجدد دارد.
وی یکی از مشکلات شهروندان و شهرداری تهران را برچسب‌های تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچگونه خسارتی به شهرداری تهران در خصوص برچسب‌ها که دارای پیگیری قانونی است پرداخت نمی شود و با توجه به هزینه‌های آن تنها به مالکان خسارت پرداخت می شود و نیاز به نگاه جدیدتری دارد.
حسینی در خصوص نحوه صدور دستورهای موقت افزود: برخی پرونده‌ها سال ها حکم دستور موقت خورده است که باید رسیدگی شود و شهرداری حق دخالت در آن‌ها را ندارد و متخلف همچنان به تخلف در آن ادامه می‌دهد.
 

شهردار منطقه چهار گفت: ساخت و سازهای خلاف و بام فروشی‌ها یکی از مشکلات اصلی این منطقه و برخی از نقاط کلانشهر تهران است که متاسفانه نبود قانون مناسب فضای تخلف را برای متخلفان ایجاد کرده است و  تا دستور قضایی و قوانین رعایت شود متخلف ساختمان را ساخته و ما  هنوز درگیر ضوابط هستیم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴؛ وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شهرداری در برخورد با سد معبر و دستفروشی که نوعی جرم محسوب می شود، به دلیل عدم حمایت لازم از سوی مراجع قضایی و انتظامی اختیارات لازم را نداشته و نمی‌تواند ورود پیدا کند.
حسینی افزود: باید در این موارد نگاه جدیدی داشته باشیم و با بازنگری در برخی قوانین و اصلاحات می‌توان برخی مشکلات و معضلات را حل و فصل کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.