صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / سرپرست جودو: نمی‌دانم چه کسی به فدراسیون جهانی نامه زده / نیازی به حضور ناظر خارجی نداریم

سرپرست جودو: نمی‌دانم چه کسی به فدراسیون جهانی نامه زده / نیازی به حضور ناظر خارجی نداریم

سرپرست فدراسیون جودو با بیان اینکه نیازی به حضور ناظر خارجی در انتخابات این فدراسیون نیست، گفت: فکر می‌کنم رئیس فدراسیون جهانی در تصمیم خود تجدید نظر کند.

جودوی نابینایان و کم‌بینایان

محمدرضا عمادی در گفتگو با ایسنا، درباره قصد فدراسیون جهانی جودو برای اعزام ناظر فرانسوی به ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست این فدراسیون و مخالفت ایران با این موضوع اظهار کرد: رئیس فدراسیون جهانی در نامه‌ای به فدراسیون جودو میشل هوت فرانسوی را به عنوان ناظر در انتخابات ریاست فدراسیون جودو معرفی کرد اما با توجه به اینکه ما زمان کمی تا برگزاری انتخابات داریم و هیچ ضرورتی برای حضور ناظر خارجی نیست، از این اقدام فدراسیون جهانی متعجب شدیم و بنده در نامه‌ای به رئیس فدراسیون جهانی خواستار این شدم که در تصمیم خود تجدید نظر کند.

سرپرست فدراسیون جودو افزود: تمامی امور برای برگزاری انتخابات در کمال آرامش و به صورت قانونی در حال انجام است و هیچ ضرورتی برای حضور ناظر خارجی در انتخابات نیست. معمولاً اینگونه تصمیمات برای کشورهای خاص اتفاق می‌افتد که شرایط را برای برگزاری انتخابات عادلانه ندارند اما در ایران کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به صورت دقیق بر همه امور فدراسیون جودو به عنوان یک رشته المپیکی نظارت دقیق دارند و نمایندگان آن‌ها نیز در مجمع حضور خواهند داشت که همه این موارد دال بر قانونی بودن و سلامت انتخابات دارد.

وی با بیان اینکه رئیس فدراسیون جهانی همواره به جودوی ایران احترام گذاشته و از آن حمایت کرده است، گفت: درخشان نیز در بخش‌های چک لباس و کاتا فدراسیون جهانی حضور دارد و او نیز پس از نامه من، نامه‌ای به رئیس فدراسیون جهانی ارسال کرد و خواستار تجدید نظر در اعزام ناظر خارجی به ایران شد.

عمادی در ادامه گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا مشخص نشده چه کسی در نامه به رئیس فدراسیون جهانی خواستار اعزام ناظر شده است، گفت: والله نمی‌دانم چه کسی نامه زده است. در هر خانواده‌ای ممکن است اختلافاتی بوجود بیاید و جودو نیز از آن مستثنی نیست. فدراسیون جهانی نامه‌های ارسالی از فدراسیون جودو را با امضای من به رسمیت می‌شناسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع را پیگیری کرده یا خیر، تصریح کرد: مرجع من در این موضوع رئیس فدراسیون جهانی است و او باید به من اعلام کند چه کسی به او نامه زده است، حتی ممکن است بخاطر مصلحت نیز این کار را نکند. من که نمی‌توانم در بین ۸۰ میلیون نفر دنبال فردی بگردم که به فدراسیون جهانی نامه زده است. به هر حال این کار را هر کسی می توانسته انجام دهد.

سرپرست فدراسیون جودو با بیان اینکه نباید به یکسری از مسائل دامن زد، خاطرنشان کرد: به نظر من رئیس فدراسیون جهانی در تصمیم خود در اعزام ناظر تجدید نظر می‌کند. ما هم منتظر نظر ایشان هستیم. اگر سکوت کنند ما انتخابات را برگزار می‌کنیم و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

عمادی در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون جهانی بر تصمیم خود مبنی بر اعزام ناظر به انتخابات ایران اصرار کند، چه تصمیمی می‌گیرید، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم، نمی‌توانیم پیش داوری کنیم. باید ببینیم چه نظری دارند. ویزر همیشه به جودوی ایران احترام گذاشته و از آن حمایت کرده است. پرداخت هزینه مربی خارجی، برگزاری تور و … نشان از حمایت رئیس فدراسیون جهانی از جودوی ایران دارد و ما نیز با فدراسیون جهانی در تعامل کامل هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که گویا قرار است انتخابات جودو زودتر از تاریخ اعلام شده در ۲۵ اسفندماه برگزار شود، گفت: من درخواست داشتم در صورت امکان انتخابات را زودتر برگزار کنند. در همه انتخابات‌ها ممکن است برخی حواشی بوجود بیاید، در جودو نیز این امر ممکن است رخ دهد اما نکته مهم حرکت بر مبنای قانون و رعایت اخلاق است. همه ما باید تقوا پیشه کنیم و اخلاق‌مداری را سر لوحه کارهایمان قرار دهیم. ما داعیه‌دار مکتب امیرالمومنین (ع) و امام صادق (ع) هستیم. ما خیلی بیشتر از کشورهای دیگر باید اخلاق و جوانمردی را رعایت کنیم. دنیا ارزش آن را ندارد که بخواهیم برای پست و مقام دست به هر کاری بزنیم. نباید همدیگر را تخریب و خدایی ناکرده خدشه‌ای بر حیثیت این پرچم که شهدای زیادی برای آن داده‌ایم وارد کنیم. همه ما مدیون خون شهدا هستیم و در قبال آن‌ها باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.