صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / رشد نسل بعدی استارتاپ‌ها در فناوری‌های پیشرفته
رشد نسل بعدی استارتاپ‌ها در فناوری‌های پیشرفته

در مراسم بازدید رئیس جمهور از پارک فناوری پردیس؛

رشد نسل بعدی استارتاپ‌ها در فناوری‌های پیشرفته

سورنا ستاری در مراسم بازدید رئیس جمهور از پارک فناوری پردیس گفت: کارخانه نوآوری در تهران راه اندازی شده است و به زودی چهار فضای مشابه آن آغاز به کار می کند و بستر آموزش در شهرها شکل می گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نسل بعدی استارتاپ‌های در حوزه فناوری‌های پیشرفته رشد خواهد کرد. سورنا ستاری در مراسم بازدید رئیس جمهور از پارک فناوری پردیس گفت: کارخانه نوآوری در تهران راه اندازی شده است و به زودی چهار فضای مشابه آن آغاز به کار می کند و بستر آموزش در شهرها شکل می گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در کارخانه نوآوری هم اکنون هزار نفر مشغول به کار هستند و این کارخانه زایشگاه شرکت هاست.وی گفت: این حرکت شهری در بستر آموزش تا لحظه مرگ است و همه افراد در طول زندگی خود روزانه تحت آموزش قرار می‌گیرند و از این پس شاهد شهر‌های هوشمند خواهیم بود.معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: نسل بعدی استارتاپ‌ها در فناوری‌های پیشرفته رشد خواهند کرد و­ استارتاپ‌های خدماتی فعال اکنون بازارسازی­ برای استارتاپ‌های فناوری پیشرفته می‌کنند.

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بیش از ۲ هزار استارتاپ را به جوانان معرفی کردیم و مهم این است که آن‌ها بتوانند این ایده‌ها را اجرایی کنند و ما به دنبال افراد کارآفرین هستیم.وی افزود: جریانی که الان توسط جوانان ایجاد شده یک عددی در اقتصاد شده است و در پارسال بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش شرکت‌های دانش بنیان بوده است­.ستاری گفت: جهت گیری دانشگاه‌ها در حال تغییر و نواحی نوآوری در داخل شهر‌ها در حال توسعه است که یکی از نمونه‌های آن در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف است که بیش از ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در این فضا در حال فعالیت هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس­ جمهور با اشاره به تغییر زندگی شهری با گسترش نواحی نوآوری افزود: ما باید در این صنعت سنتی خود نواحی نوآوری گسترش دهیم تا فرصت‌های شغلی برای جوانان به وجود آید. وی گفت: باید تزریق نوآوری در اقتصاد و در­ صنعت خود داشته باشیم­ تا مردم عادی با فناوری‌های نوین آشنا شوند.ستاری افزود: این اتفاق محصول این دولت است و شرکت‌های جدید در این دولت تشکیل شده و نسل جوانی که از خارج از کشور برگشته اند و نسلی که در کشور مانده و به خارج نرفته اند در این دولت کارآفرینی کرده اند.

وی گفت: من خود فکر نمی‌کردم که این استارتاپ‌ها روزی به شرکت‌های بزرگ با ارزش‌های زیاد در بورس تبدیل شوند.ستاری افزود: به زودی این نسل جای نسل گذشته را می‌گیرد مثل همان اتفاقی که در دنیا افتاد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این اتفاق بزرگترین میراثی است که از برنامه دانش بنیان در کشور به یادگار می‌ماند و فرهنگ کارآفرینی در کشور نهادینه می‌شود.وی افزود: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و شرایط تحریم هنوز این نسل در حال کارآفرینی با رشد قابل توجهی در کشور است.ستاری گفت: امیدوارم حمایت‌های دولت بالای سر این زیست بوم باشد که در این فضا این افراد بیشتر نیاز همدلی‌های به وجود آمده هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.