صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترکیه: آمریکا نباید در خروج از سوریه خلاء قدرت ایجاد کند
ترکیه: آمریکا نباید در خروج از سوریه خلاء قدرت ایجاد کند

ترکیه: آمریکا نباید در خروج از سوریه خلاء قدرت ایجاد کند

خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (شنبه) گزارش داد، وزیر دفاع ترکیه به مقام‌های پنتاگون گفته است که نباید حین خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خلاء قدرت ایجاد شود.

پاتریک شاناهان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، یک مقام ارشد دولت آمریکا جمعه گفت واشنگتن حدود ۴۰۰ نیروی آمریکایی بین دو منطقه سوریه تقسیم می‌کند. این اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا احتمالا راه را برای متحدان آمریکا باز می‌کند تا نیروهایشان را در سوریه نگه دارند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با آناتولی در توصیف رایزنی‌هایش با پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن گفت: ما به شرکایمان یادآوری کردیم که نباید هیچگونه خلاء قدرتی حین خروج ایجاد شود.

ترامپ دستور خروج تمام ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی از سوریه را در دسامبر گذشته صادر کرد و از شکست گروه شبه‌نظامی داعش در سوریه خبر داد. این تصمیم ناگهانی موجی از انتقادها را از سوی متحدان و قانونگذاران آمریکایی به راه انداخت.

این مقام دولت آمریکا گفت، دونالد ترامپ در نهایت متقاعد شد تا حدود ۲۰۰ نیروی آمریکایی به مجموع تعهد متحدان اروپایی که حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نیرو است، ملحق شوند و یک “منطقه امن” در شمال شرق سوریه ایجاد کنند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت، مجددا درخواستش در رابطه با نیروی کرد ی‌پ‌گ را که از نظر ترکیه “تروریست” هستند، تکرار کرده است تا آنها از “منطقه امن” که ترکیه مایل است کنترل آن را به دست بگیرد، خارج شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.