صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / برگزاری تورنمنت علی دایی در پنجاهمین سالگرد تولدش
برگزاری تورنمنت علی دایی در پنجاهمین سالگرد تولدش

سردیس دایی و انصاری فرد رونمایی می‌شود

برگزاری تورنمنت علی دایی در پنجاهمین سالگرد تولدش

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد علی دایی، تورنمنت چهارجانبه‌ی فوتبال به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

علی دایی

علیرضا پوستی رئیس شورای شهر اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما سال گذشته در نشستی که در هیأت فوتبال اردبیل داشتیم از طرف شورا و شهرداری برای برگزاری جشن تولد ۵۰ سالگی اسطوره فوتبال آسیا قول‌هایی دادیم تا در کنار این جشن تورنمنتی را نیز با نام دایی برگزار کنیم تا همه ساله این رویداد ورزشی در استان به عنوان زادگاه علی دایی تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال علی دایی میهمان شورا و شهرداری در ساختمان عمارت بود که در آنجا ما این موضوع را مطرح کردیم که قرار شد جشن ۵۰ سالگی علی دایی در سال آینده برگزار شده و یک تورنمنت چهارجانبه‌ای را نیز در اردبیل به همین مناسبت برگزار کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: ابتدا قرار بود تیم ملی با تیم هنرمندان دیدار دوستانه‌ای را برگزار کنند اما برای حفظ شأن و جایگاه علی دایی تصمیم بر این شد تا با دعوت از دو تیم خارجی و دو تیم داخلی این رویداد به شکل آبرومند برگزار شود.

پوستی ادامه داد: با هدف فرهنگ سازی و تشویق جوانان در الگوگیری از قهرمانان ورزشی قرار شد تندیس و سردیس این قهرمانان نظیر علی دایی تهیه و در میادین شهر نصب شود که قرار است به زودی این پیشنهاد شورا در قالب یک لایحه از طرف شهرداری درخواست شود.

وی از نصب تندیس علی دایی به شکل تصویر برجسته در پیاده‌راه ارتش به سمت میدان بسیج خبر داد و گفت: قرار است سردیس علی دایی نیز در ساختمان عمارت شهرداری اردبیل نصب شود.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: علاوه بر علی دایی قرار است سردیس کاپیتان تیم ملی کریم انصاری‌فرد نیز تهیه و در عمارت شهرداری اردبیل رونمایی شود.

پوستی در مورد اهدای ملک به قهرمانان ورزشی نیز تصریح کرد: به زودی از طرف شهرداری قرار است لیست قهرمانانی که تاکنون زمین و یا مغازه‌ای را از شهرداری نگرفته‌اند اعلام شود تا ما به ترتیب به قهرمانان مسابقات جهانی و المپیک واگذاری این املاک را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: این اهدای زمین برای قهرمانان تمام رشته‌ها خواهد بود و ما در هفته‌های آینده سه مورد اهدای زمین را به قهرمانان رشته‌های ورزشی به ویژه وزنه‌برداری شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.