صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / با پیش‌بینی بی‌آبی باید به سمت کشت برون‌مرزی می‌رفتیم

یک فعال بخش کشاورزی:

با پیش‌بینی بی‌آبی باید به سمت کشت برون‌مرزی می‌رفتیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: فعالان حوزه کشاورزی حداقل طی دو دهه گذشته که زاینده‌رود پرآب بود باید با پیش‌بینی روزهای بی‌آبی به سمت کشت برون‌مرزی، تغییر الگوی کشت و ... حرکت می‌کردند.

کشاورزی

سید وحید دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- در خصوص مشکلات بخش کشاورزی در کشور، اظهار کرد: متأسفانه امروز مشکلات کشاورزی در بخش آب، ناشی از سیاست‌های کلان کشور و مربوط به مجلس و قوانین آن است و ارتباطی با دولت خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه مطابق قوانین از سال ۶۸ تاکنون بدون توجه به منابع آبی کشور و تنها به بهانه توسعه کشت، بدون هیچ پشتوانه کارشناسی مجوز و پروانه بهره‌برداری از چاه‌ها صادر شد، تأکید کرد: با استانی و منطقه‌ای شدن مدیریت حوضه‌های آبریز، تیر خلاصی را به کشاورزی و منابع آبی کشور زدیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه کشاورزان اصفهانی در هر کجای کشور که آب‌وخاک مناسبی بود، خوب عمل کردند، گفت: متأسفانه در اصفهان به دلیل نبود آب به عنوان باروت اصلی کشاورزی، به خصوص در منطقه شرق، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان غله کشور در تولید دچار مشکل شده‌اند.

وی تصریح کرد: فعالان حوزه کشاورزی حداقل طی دو دهه گذشته که زاینده‌رود پرآب بود باید با پیش‌بینی روزهای بی‌آبی به سمت کشت برون‌مرزی، تغییر الگوی کشت و … حرکت می‌کردند.

دزفولی با اعتقاد بر اینکه باوجود بحران بی‌آبی در استان، در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی اصفهان به خصوص در بخش دام و طیور عملکرد خوبی دارند، تأکید کرد: امروز برخی واحدها به دلیل وارداتی بودن، در تأمین خوراک دام دچار مشکل هستند، از سوی دیگر مرغداری‌های استان در معرض تعطیلی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید خود را از دولت جدا کند، گفت: البته دولت در مباحث جلوگیری از بیماری‌ها به خصوص در بخش دام و طیور باید وارد شود و امروز یکی از معایب وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد ضعیف مراکز تحقیقاتی آن است که با دور شدن از وظیفه اصلی خود، به جای پژوهش اکنون به بنگاهی اقتصادی برای واردات کود، سم و … تبدیل شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.