صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / افزایش تدابیر امنیتی عراق در مرزها با سوریه در سایه بازگشت آوارگان عراقی
افزایش تدابیر امنیتی عراق در مرزها با سوریه در سایه بازگشت آوارگان عراقی

افزایش تدابیر امنیتی عراق در مرزها با سوریه در سایه بازگشت آوارگان عراقی

فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد، بازگشت آوارگان عراقی در سوریه تحت نظارت است، همزمان کمیته امنیتی استان الانبار اخبار منتشر شده درباره بازگشت بیش از ۲۰ هزار عراقی از سوریه را قطعی ندانست.

عملیات خروج الباغوز

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه تحولات منطقه مرزی با سوریه و پیامدهای امنیتی احتمالی آن برای وضعیت امنیتی داخلی عراق را دنبال می‌کند، اعلام کرد: تمامی نیروهای نظامی ما به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و با نظارت و کنترل منطقه برای مقابله با تمامی پیامدهای احتمالی ممانعت از نفوذ انفرادی تروریست‌ها و نیز هرگونه حمله علیه نیروهای مستقر در آنجا آماده هستند.

همچنین این فرماندهی تاکید کرد، در مساله مبارزه با تروریسم و نابودی آنها و نیز ممانعت از تاثیرگذاری آن بر وضعیت امنیت داخلی کوتاه نمی‌آییم و اینها اولویت‌های ضروری هستند.

در ادامه این بیانیه ضمن تکذیب بازگشت گروهی ساکنان اردوگاه الهول از خاک سوریه آمده است، بازگشت آوارگان عراقی از خاک سوریه با نظارت و هماهنگی با وزارت مهاجرت، کمیساریای حقوق بشر و نیز دیگر مسؤولان امنیتی و دولتی انجام می‌شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد، مساله بازگشت آوارگان عراقی از اردوگاه الهول جهت اتخاذ یک تصمیم‌ امنیتی و انسانی صحیح در دست بررسی است.

در حالی که رسانه‌ها اعلام کردند، ائتلاف ضد داعش نزدیک به ۲۰ هزار عراقی را از سوریه به کشورشان باز خواهد گرداند اما نعیم الکعود، رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری الانبار در گفت‌وگو با الشرق الاوسط اینکه درباره این مساله توافق شده باشد را تکذیب کرده و این خبرها را هنوز در حد پیش‌بینی‌های رسانه‌ای دانست.

الکعود تاکید کرد: کارها کاملا تحت کنترل هستند تا جایی که مرزها به خوبی تحت کنترل فرماندهی نیروهای مرزی و فرماندهی عملیات جزیره هستند.

او افزود: هماهنگی مشترکی میان فرماندهی نظامی عراق در مرزها و نیروهای سوریه دموکراتیک وجود دارد و به دلیل این هماهنگی و تبادل اطلاعات میان دو طرف، وضعیت مرزها  تثبیت شده و مواردی از نفوذ تروریست‌ها به مرزها گزارش نشده است.

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری الانبار درباره داعشی‌هایی که به عراق بازگردانده شده‌اند، گفت: تعداد کل آنهایی که ما تحویل گرفتیم ۱۳۰ داعشی است، همگی آنها عراقی هستند و طبق بند چهار قانون تروریسم تحت تعقیب دستگاه قضایی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های دیگری از این تروریست‌ها نیز در ادامه تحویل داده خواهند شد، گفت: ۸۴ تن از این داعشی‌ها از ساکنان استان الانبار هستند و مابقی آنها از ساکنان دیگر استان‌ها در غرب عراق هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.