صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند
۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: ۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان

دکتر سعید فرح‌بخش ، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده که ۳۰ درصد آموزش‌ها مهارتی باشد که در حال حاضر این میزان ۱۵ درصد است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی مهارت‌آفرین است، تصریح کرد: دانشجویانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند مهارت‌آفرین بوده و بیکاری کمتری نسبت به سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر دارند به گونه‌ای که ۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان ما جذب بازار کار می‌شوند.

فرح‌بخش اضافه کرد: در دوران انقلاب یک مجتمع آموزش عالی در استان داشتیم که وابسته به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز بود و امروز به جایی رسیدیم که در استان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ایجاد شده و زمینه‌های رشد و تعالی از لحاظ علمی فراهم شده و نیاز است بسترهای اقتصادی لازم در لرستان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در حال حاضر منابع استانی کافی و متخصص تربیت کردیم و چنانچه زمینه‌های اقتصادی و صنعتی در لرستان ایجاد شود می‌توان از این ظرفیت نیروی انسانی بهره ببریم و از این منابع در راستای جذب سرمایه‌گذار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه لرستان استانی فرهنگی است و به لحاظ گردشگری پتانسیل‌های لازم را دارد، تصریح کرد: در این استان ظرفیت‌های بسیار خوب منابع طبیعی و تاریخی وجود دارد و می‌توان با داشتن برنامه‌های بلندمدت و جذب سرمایه‌گذار در راستای ایجاد اشتغال تلاش کرد، لرستان می‌تواند جزو ۵ استان برتر گردشگری کشور باشند و در راستای توسعه گردشگری سند جامعی تدوین کرد و چنانچه سندی باشد باید بازنگری شود.

فرح بخش گفت: با طراحی سند جامع گردشگری و با تحقق و اجرای آن می‌توان مشکل اشتغال استان را در یک پروسه ۱۰ ساله حل و فصل کرد.

وی بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان آموزش‌هایی در حوزه گردشگری و هتلداری نیرو تربیت کردیم و آمادگی داریم در بخش‌های مختلف اقتصادی استان نیروهای کارآفرین تربیت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.